• iomi

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Hm.. har varit och känt på tappen (bim om 2-4 dagar nu) ända sen förra mensen och jag tycker aldrig min tapp stängt sig helt? Har inte fött barn innan... men jag kan liksom känna en "krater"/inbuktning hela tiden?
    Vill också minnas att den var lite hårdare innan förra mensen, nu kan den nästan kännas lite svampig, om än hård.. hm..

• iomi

bumbi 84 skrev 2008-03-24 14:54:45 följande:

den kan vara stängd lite innan för. man känner altid gropen där hålet ska var. Lycka till. har du testat något?
    Aha... trodde den skulle kännas helt slät.
    Nope, och blir nog inte ens att testa den här månaden. Känns redan som att mensen ska komma när som och jag har ju hela 4 dar till bim. :/

Har ni (ni två som är aktiva här ) testat något än? Och hur ligger ni till på bim-fronten?
  • iomi

Hahahahhaha va?
    applåder. fantastiskt.

• iomi
    Bebis09 skrev 2008-03-24 19:30:07 följande:
    verkar aldrig bli av med min mens.. borde ha varit slut för länge sentror inte jag älade!
    Det kan inte ha varit ett tidigt missfall då? Visst kan man blöda längre då också?
  • iomi

bumbi 84, du ska inte ta ett till test då och kolla? man hör ju överallt om folk som får färgade flytningar/mens som inte vill komma igång riktigt och sen är gravida.

kände på tappen nyss och jag tyckte den kändes ännu "svampigare".. visst är det ett ganska dåligt tecken att den mjukar upp sig? den är ju fortfarande hård (än) men det är som ett mjukt lager på, eller hur man nu ska säga..

• iomi

bumbi 84 skrev 2008-03-24 20:39:01 följande:

den ska vara hård med ett mjukt lager påjo jag har beställt test som kommer i morgon eller onsdag så de3t blir test då.
    Åh, du måste återkomma med resultatet då. håller tummarna för ett starkt plus.
  • iomi
    Disan skrev 2008-03-24 20:47:53 följande:
    Min var ju hård inuti och mjuk utanpå innan mensen kom... Men jag undrar över denna mens... Väldigt lite blod och ingen smärta alls! Får se hur det är imorgon och hur tappen känns då.Eller tapp och tapp, borde kanske säga G-punkt??
    Har tänkt att det kanske är så den känns precis när den ställer om sig från hård till mensmjuk.. hm..

Haha, javisstja, så var det ju det låg till. Bra att hon klargjorde.
  • iomi

bumbi 84 skrev 2008-03-24 21:03:45 följande:

så kommer kvälls rapporten. nere i söder är det lite fuktigt kullen är halv hård med lite mjukt gräs och verkar ny vattnad. men det var nog gammalt vatten då det var vitt. ingen rostig vattenkanna i af som dom hade använt i morse. nån som fattar min väder rapport??
    Hahaha. Väntar bara på att en viss person ska komma och starta en tråd om att det visst fan inte växer gräs i muttan.
  • iomi

Disan, tror du det kan vara missfall?

Åh, och imorse vaknade jag tidigt och hade halsbränna. Får ALLTID det vid mens.
    Kände på tappen nyss när jag nyvaknat igen och den känns lite mindre svampig, dock var inte "kratern" lika framträdande längre, kändes mer platt..

Det här är ju bara marginella skillnader, tycker den har varit väldigt oförändrad nu i jämförelse med förra månaden innan mens då jag vill minnas att den varierade sig mer, bakåtvänd - sidovänd - centrerad - centrerad öppen (och den var alltid lite hårdare än nu), undrar om det kan betyda nåt?

• iomi

Låter ju lite underligt... känns som att det borde värka LITE vid mf ändå?
    Man kan väl blöda rätt rejält från hinnorna utan ett mf så.. har du kvar dina symptom?

Trooor inte blod ska påverka hcg-nivån.. Om inte annat lyckas du väl ta ett blodprov i samma veva.

Haha, då skulle ju alla tappneggon må gott...

Åh, här är en till som gör samma!
    Skulle gärna glutta lite på din, ja.

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?