Inlägg från: Jensan1979 |Visa alla inlägg
  • Jensan1979

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

"Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna"

Jag förstår inte rikigt, det står att livmodertappen är lågt placerad vid graviditet, vad menas med lågt? att den är lågt placerad i slidan, att man känner den lätt alltså, eller tvärs om?

• Jensan1979

Okej, jag är idag på BIM+9 och jag kände nu på livmodertappen och den känns väldigt ytlig och mjuk, kan det vara så att jag är gravid då? jag har testat men tyvärr bara testat minus, men mensen lyser med sin frånvaro...

• Jensan1979

Okej, jag är idag på BIM+9 och jag kände nu på livmodertappen och den känns väldigt ytlig och mjuk, kan det vara så att jag är gravid då? jag har testat men tyvärr bara testat minus, men mensen lyser med sin frånvaro...

• Jensan1979

Jag hade ägglossning någon gång mellan den 16 och 20 april och skulle ha haft mensen den 30 april, men den lyser med sin frånvaro och det är inte ens ett tecken på att den ska komma heller.. Tappen känns inte svampig på något sätt, men den känns lite mjuk/följsam, lite svårt att förklara Den brukar vara ganska högt placerad, men inte nu, nu är den lågt placerad, jag känner den helt utan problem..

• Jensan1979

Jag är helt säker på att jag haft ägglossning, jag har tagit test..

• Jensan1979

Alltid denna jobbiga väntan, varför kan inte bara kroppen vara "som den ska". Att man har en menscykel på x antal dagar och att ägglossningen kommer på "rätt" tid och om mensen inte kommer så är man gravid.. Men det är väl önsketänkande

• Jensan1979

Jag har både använt cb och testlagrets ägglossningstest och jag fick plus på båda dom, så jag är säker på att jag haft ägglossning, ska ju inte ha sån otur att båda sorterna visar fel. Sen på graviditetstest så har jag provat båda sorterna även där. Jag testade med cb i måndags och med testlagrets i går. Båda visade negativt...

• Jensan1979

Jag har kollat färgen lite, tycker mig se att den ändrat sig mot det lätt lila hållet, men det kan ju vara som man önskar sig också, man ser det man vill se heter det ju.. Sen har jag inte så mycket andra symtom, på vare sig mens eller grav, tycker mig känna att brösten blivit lite mer svullna bara och sen har jag en temeraturhöjning i kroppen också, ligger vanligtvis på 36.3-36.6 och nu har jag legat på som lägst 37.0 och vart uppe på 37.9. Och sen är jag alltid en riktigt fryslort i vanliga fall, men nu känns det som jag är tokvarm jämt, håller på fryser ut sambon nästan

• Jensan1979

Annars brukar jag ha mensvärk från ett par dagar innan och den kan vara både kraftig och långvarig, men den här gånen känner jag ingenting, bara att jag känner att jag mår oförskämt bra. Sen brukar jag även kunna bli lite extra lättgrinig, men killen frågade häromdagen vart mitt "häftiga" månadshumör tagit vägen

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?