• Leanbh

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

bebis09

jag beräknade äl (max) igår, men ligger på dag 17 idag och monitorn visar låg. Tänkte att jag skulle ta och känna på tappen, blev jätteförvirrad när jag läste om alla olika skepnader den kan ta

Kan du förklara vad jag borde känna om jag nu skulle få max tex imorgon?

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh
    Bebis09 skrev 2008-05-01 16:27:03 följande:
    tänk om mina ältest iförrgår och igår var posetiva... jag testa ju förr med likadana stickor, tyckte strecken var starka men inte lika starka så jag kontrollkollade med cb och det visa stegring så kanske kanske... nä jag vet inte alls Jag började kissa massor igår, det brukar jag göra vid ÄL!
    samma har ränt på toa hela dan, uppblåst och tappen har jag känt på idag, jag kom nästan inte åt den, ligger nog högt då kanske?

Och bäst av allt: Max på monitorn!!!!
    Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

helges älskling, hoppas det löser sig när ni har pratat ut!

under tiden kan du väl hosta ut lite gravid baciller här i tråden?

har BIM nästa torsdag så ni får gärna hålla tummarna för mig

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

halloj bruttor!!

Jag ska också gå ut i solskenet och montera ihop en trädgårdsbänk, sen ska jag sätta mig på den och SOLA!!!!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

Nu har jag kännt på min tapp igen, den är lika mjuk som fingertoppen och en liten grop kan jag nog tycka att jag kände! är ju nybörjare så jag vet inte riktigt vad det innebär!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

men tussen, upp med hakan! förstår att det känns jobbigt, men ni kommer att få ert plus jag känner det på mig! Hoppas så att det blir snart gumman

STOOOOR KRAM!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

men kör inte ni varannan dag? Har för mig det. Sen är det ju klart att man inte alltid orkar, men tror du inte att ni har prickat in äl oavsett när den är/har varit/kommer att vara? Du kanske bara har missat den...eller? *försöker komma på nåt mer positivt*

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

ja men kör på och så håller vi tummarna!!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh

nu ska jag pillra mig iväg till doktorn för mitt sista blodprov! Wish me luck!!!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh
    Disan skrev 2008-05-07 19:48:43 följande:
    Analoga: det är ett toppensätt att veta om man är gravid eller inte! ....och för dem som är osäkra på när äl sker, märker man det väldans lätt Men man kan bara jämföra med sig själv, har vi märkt... Alla är olika!! (Nästan iaf!) leanbh: missade dig där! Vad är det för blodprov?? Hade du skönt i solen?

jodå i ca 10 minuter, sen gick solen i moln!

Det var progesterone-provet som togs igår, och samtidigt ska de kolla min immunoglobulin-nivå, eftersom jag nu har haft bihåleinflammation, luftrörsinfektion och urinvägsinfektion på två månader! Förvånad det är tydligen inte normalt att alltid vara sjuk som jag är så provsvaren får jag nån gång i nästa vecka!

Det hade ju varit typiskt om jag har blivit gravid nu (är på dag 27 tror jag) eftersom jag äter trimetoprim mot min UVI! Det ska man inte ta om man är gravid, men jag tålde inte penicillinet de gav mig först, och hade så ont så jag sa ge mig nåt som funkar, bara det går över!!

Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh
    Disan skrev 2008-05-08 18:00:27 följande:
    leanbh: aha, men risken är väl inte så stor att du blir gravid nu va? På dag 27? Är dina cyklar väldans ojämna? Tänkte varför de tog prog nivån...
    jag hade äl på dag 20 denna cykeln, så man vet ju inte förrän nästa vecka

Nja det kan man nog inte säga att de är, från 28 till 31 dagar.

De tar tydligen prog nivån på dag 21 alltså 7 dagar innan beräknad mens, men nu var ju min äl sen denna cykeln, så då blev det igår de tog det. Min läkare sa att de kan se om man har en fungerande äl med det testet.
    Leanbh uttalas lanev
  • Leanbh
    bumbi 84 skrev 2008-05-12 18:40:02 följande:
    japp å man ska vara försiktig med sex då man haft flera mf då sperman kan utlösa kramper i magen som gör att man får missfall!
    undra om det ar ok om man anvander kondom?
    Leanbh uttalas lanev
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?