Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
Hmm...Grattis..ändå liksom *S*
bumbi 84 skrev 2008-04-26 14:47:58 följande:
Hmm...Grattis..ändå liksom *S*
bumbi 84 skrev 2008-04-26 14:47:58 följande:
Här verkar hela expertisen i ägglossning finnas! =) Får jag låna er lite så vore jag jätte tacksamn!!
Kan nån förklara för mig? Jag har föröskt kartlägga min menscykel denna månaden och har därför testat med ägglossningstest hela tiden.Jag har oxå undersökt sekret och letat livmodertapp. I onsdags förmiddag fick jag fullt utslag på stickorna som sen blev något svagare from ons kväll och har forsatt varit väldigt svaga. Under hela perioden har jag inte en enda gång kännt det där "ägglossnnigssekretet" utan bara haft vita flytningar som gått från sparsamma lite klibbiga till mycket rikliga och "våta" till sen igen mindre och fastare i konsistensen. MEN jag får inte mina symtom att stämma i tid riktigt med vad stickorna visa, kan det vara så här? Hur länge från utslag till ägglossning kan man ha egentligen? Vilket kan jag gå efter?
Så här har det alltså sett ut:
Fre-Lör : Mycket Rikliga, vita, tunna flytningar, livmodertappen hård och lågt placerad
Sön-Ons: Lite mindre flytningar, vita, lite tjockare, livmodertappen något mjukare och lite mer "mellan" placerad
Tors-Fre: Samma flytning som innan, livmodertappen mjuk placerad som innan, men små smärtor i magen och ömmande bröst
Lör: Samma flytningar, ömmande bröst, livmodertappen enormt mycket längre upp, kunde inte ens avgöra om den var hård eller mjuk.
Sön: Mindre flytningar, livmodertappen jätte lågt ner, avsmalnande böjd, mjuk framme i lite hårdare "inne"
När skulle ni säga att min ägglossning inträffa? Det har verklgien betydelse för mig!!! så tacksam för all hjälp!
mm..enligt stickorna borde det ju vara så. Men ska inte tappen var högt upp när ägglossningen sker? Det var den ju först på lördag och då ordentligt högt upp!
Tack för svaret förresten =)
Hej, tack för du tog dig tid! =)
Jag trodde stickorna gav utslag, FÖRE ägglossning? Alltså inte i samband med??
typ alltså i mitt fall, tidigast ägglossning isf på onsdagkväll men förmodligen torsdag.
Det skumma är ju att alla andra symtom inte finns på de dagarna precis. flytningarna indikerar fredeg-lördag veckan innan utslaget och smärtor o bröst tors-fre och livmodertappensplacering Lördagen efter fullt utslag.
Vilket symtom är starkast? Vad är det troligast att gå efter?
Näe, jag kan inte känna nån öppning..och jag har fött 2 barn.:/
Vet bara att när jag tog cellprov sist (2 mån) så sa barnmorskan att jag var väldigt bakåtlutad. Kan det vara svårt att känna för det?
Ok =) Jag gick på texten som fann i TS ruta. Där verkade det som att den skulle vara hög vid ägglossning och lägre innan och efter. Är din aldirg högt uppe? Och om den är det, när är den det då?
Okej, men då är det ju isf precis som min var!
Mina cyklar ser jämna och fina ut (har bara varit utan piller i 2 månader) Men 28 dagar på pricken, 3,5 dags blödningar och jag BORDE ha haft ägglossning den 22-23.
Saken är den, att jag sluta inte med piller för att jag ville bli gravid, och jag kolla inte med stickor för att jag ville PRICKA min ägglossning.(NU I ALLA FALL ) Dock skedde det en lite miss i planeringen och vi hade sex utan skydd natten mellan tisdag och onsdag. Därför vill jag verkligen veta när jag hade den där ägglossnigen, så jag vet hur mycket jag ska oroa mig.
Nej, usch jag VET ju att det inte finns säkra perioder! Det här var super duper slarvigt!!
Jag vet inte..riktigt..vad vi blir.. Jag tror att vi nog vill ha barn men det finns så många praktiska frågetecken just nu.
Jag är dessutom riktigt gammal för att skaffa barn så skulle jag nu råka bli med barn hade det kanske inte varit något man bara kan chansa på händer igen när det passar bättre..
Enligt statestiken är det nog inte så stor risk att det blivit något, men givetvis oroar jag mig som en gnu iaf!
Japp, jag menar att jag är gammal. Jag är 40.
I dag har jag fått lite spotblödning på pappret när jag varit på toa. Min BIM e beräknad till första halvan av nästa vecka nångång så det kan väl stämma med lite spotblödning nu som upptakt.
Åh gud! Jag som precis slappna av!
Men näe,jag har redan fått två barn och det är inget fenomen jag någonsin stött på under de graviditeterna iaf..