• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • Trolltoka

Disan - Haha nä... Det har jag faktiskt inte gjort. Har som sagt planer på hur jag ska lägga fram det hela om det blir ett plus ;)

• mexisis

hejsan på er!
    vill bara säga att jag var en flitig tappkännare under våra 7  månaders försökande fram till plusset. kände som vanligt på tappen runt bim och tyckte den var som den brukade varje gång innan mensen kommit. när mensen var tre dar sen så kände jag på den och den kändes precis som den brukar samma dag jag fått mensen. tyckte jag kände öppningen och allt precis som jag brukar. jag blev jätte besviken och "visste" att mensen var på g. i fyra dar till kände jag och väntade på mensen och den kändes fortfarande som före mens. köpte ett gravtest och fick plus. snacka om att jag blev snopen för det var ingen gravidtapp jag hade känt dagaran innan (alltså som den ska kännas om man är gravid). jag var 100% säker på att få negativt enbart efter hur tappen kändes. har ju väntat mig att den skulle var mjuk som läppar om jag var gravid men nädå, hård som nästippen var den och kändes öppen. min poäng är alltså att inte gå för hårt på hur den känns/ska kännas och kanske bli nere för att man tror det är kört just den månaden för det verkar va lite olika hur den är när man blivit gravid. har hört andra säga samma sak

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Disan
    mexisis skrev 2008-05-27 11:41:10 följande:
    hejsan på er!vill bara säga att jag var en flitig tappkännare under våra 7  månaders försökande fram till plusset. kände som vanligt på tappen runt bim och tyckte den var som den brukade varje gång innan mensen kommit. när mensen var tre dar sen så kände jag på den och den kändes precis som den brukar samma dag jag fått mensen. tyckte jag kände öppningen och allt precis som jag brukar. jag blev jätte besviken och "visste" att mensen var på g. i fyra dar till kände jag och väntade på mensen och den kändes fortfarande som före mens. köpte ett gravtest och fick plus. snacka om att jag blev snopen för det var ingen gravidtapp jag hade känt dagaran innan (alltså som den ska kännas om man är gravid). jag var 100% säker på att få negativt enbart efter hur tappen kändes. har ju väntat mig att den skulle var mjuk som läppar om jag var gravid men nädå, hård som nästippen var den och kändes öppen. min poäng är alltså att inte gå för hårt på hur den känns/ska kännas och kanske bli nere för att man tror det är kört just den månaden för det verkar va lite olika hur den är när man blivit gravid. har hört andra säga samma sak
    Härligt att höra! Jo, minns själv hur det var med dottern. DÅ blev tappen inte så där jättebra förrän efter bim. Men generellt sett så håller den sig ju stängd om mensen inte skall komma. Men visst, man hoppas ända in i det sista! Tack för dina rader, vi kan behöva lite peppning...

Fast nu är det väl bara jag och tussen kvar va? Eller jo, kaslin också. Men hon har ju praktiskt taget övergett oss...
    BabyRo född 070620
  • TuSSen09

Nu ni flickor, från att inte ha känt ett smack till jättemycke molvärk.. älvärk
    sen från hård & stängd tapp till MJUK och öppen och ÄLtrådar

Jag tog ju och testade med monitorn imorse fick låg och knappt nå synbart streck nu testa jag med monitor sticka i en sån där cbdigital ältest och strecket ja det var nästan lika starkt som kontrollstrecket

• Trolltoka

Disan - Ni har ju mig kvar ännu också :p

Ingen lön, ingen FP. *suck* Tror allihopa vill sätta oss i personlig konkurs just nu... Som tur var skulle min snälla mor ge mig nån hundring när hon kom hem så ja kan köpa test :D (Skyllde på rumpsalva till lillan och alvedon *fniss*)

Kan nån förklara för mig hur tappen ska kännas när man är gravid? Tycker jag får så olika bud om detta hela tiden :p Vissa säger hård, vissa säger mjuk, lång/kort/låg/hög? Börjar bli alleles snurrig Visst, de framgår säkert jättetydligt i TS, men är väl bara jag som e så pass virrig och inte fattar ett jota haha.

• mexisis
    Disan skrev 2008-05-27 11:55:40 följande:
    Härligt att höra! Jo, minns själv hur det var med dottern. DÅ blev tappen inte så där jättebra förrän efter bim. Men generellt sett så håller den sig ju stängd om mensen inte skall komma. Men visst, man hoppas ända in i det sista! Tack för dina rader, vi kan behöva lite peppning...Fast nu är det väl bara jag och tussen kvar va? Eller jo, kaslin också. Men hon har ju praktiskt taget övergett oss...
    kul om jag kunde peppa lite, behövde det själv när vi försökte och det kändes som att det aldrig skulle hända nåt
    har inte känt på tappen efter jag plussat och jag ångrar att jag inte fortsatte känna på den ett par dar efter för att se om den ändrade sig och blev mer läpp-mjuk. ska nog känna senare och se om jag är gravid nu enligt tappen
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Trolltoka

Negativt hos BM idag. Hon trodde dock det kunde vara för tidigt för å visa nått. Så har inte mensen kommit om 1 ½ vecka så skulle jag återkomma. Huvva... Ska nog sluta hoppas nu tror ja. Är nog lika bäst å ställa in sig på att det inte är något *snyft*

• Disan

trollmamma: Men fy!! Det trodde jag inte!! Hur tidigt/sent testade du plus med ert första barn? Kan du vara låghormonare? Eller kan äl helt enkelt varit senare än vad du beräknat? Det är ju vanligt att kroppen blir lite skev efter pillerstopp!!

BabyRo född 070620
  • Trolltoka

testade plus v.5+3 med dottern. så kan ju vara så å... Är som sagt ganska säker på ÄL med tanke på flytningarna å så då. Allt pekar på att ja hade de 7/5

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?