• iomi

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Bebis09 skrev 2008-03-25 11:22:28 följande:
    tack! givetsvis vore det skönt att få slippa men sån tur har jag inte, märks att jag äter rosenrot... har redan ont i äggstockarna, kanske älar dag 13-14 istället för 14-15 känner igen min kropp och en här på fl sa att blöder man mycke och längre så rensar man kroppen och även hos hoppas att det kommer flytta in en liten julklappsbebis i min mage!
    Det om att mycket blod rensar har jag också hört!
    Gud, håller verkligen tummarna för dig nu! Känns som att du förtjänar ditt plus nåt oerhört.
  • iomi

Ojdå, har du ringt och hört om någon tid för undersökning?

Sweet. Då ska jag in och kika!

Låter ju indeed som någonting det där.. hm, hm..

Min tapp har börjat mjukna upp och öppna sig förresten, gud vad tråkigt!

• iomi
    Bebis09 skrev 2008-03-25 13:25:57 följande:
    va trist... tapparna ska va gravida ju! eller vi ska va gravida med stängda tappar
    Men precis! vad gör vi för fel hela tiden?
  • iomi

Haha, verkar inte bättre. Och en livmoder som tycker det är skitkul att spotta blod..

• iomi

Hahah. Ni är för roliga!
    Skönt att man kan skratta lite innan mensen kommer och det blir till att böla.

• iomi

Men trots allt... du spelar ju... och du HAR vunnit en gång..!

Har ni börjat utreda förresten?

• iomi
    Bebis09 skrev 2008-03-25 14:16:52 följande:
    jo det är sant, men då hade jag just slutat med ppiller och då ska det gå fort sägs det.. nu är nu, då var då! *suck*Japp det har vivarit på två besök, skulle ha kommit in på det 3:e i veckan men det fanns ingen tid så jag får ta mitt icke tålamod och vänta en HEL Månad!
    En hel månad? Fan vad jobbigt!
    Var det tal om att du skulle få spola äggledarna eller är jag ute och cyklar?
  • iomi

Ah, då förstår jag.
    Vad skönt att få komma dit och få äggledarna spolade.. känns det som ett litet kliv framåt?

• iomi

Ja, skulle ju helt klart vara roligare med en bebis än spolning.

• iomi

Gomorrn!

Jättetråkigt att höra om förmodade missfall..!

Min tapp är ännu svårare att nå nu och ganska mjuk, mensvärken känns ännu mer "mensig". Tycker inte tappen öppnat sig mer än men det är ju ännu två dagar kvar till bim så den hinner väl med det också. Trååååkigt!

• iomi

Härligt!
    Har faktiskt aldrig känt på tappen under mensen, hur känns din nu?
    Får försöka komma ihåg det den här månaden så man vet exakt hur menstappen känns till nästa gång..

Syftar du på inre blygdläpparna eller "hela paketet" innanför också?

• iomi
    Bebis09 skrev 2008-03-27 11:56:54 följande:
    disanljusrosa här dagarna innan mens... nu vet jag ejmensen är slut här också såååå skönttappen är liten, mjuk och öppen så jag vete tusan alltså!
    Vet du när du ska ha ÄL ungefär?

Och hur mycket får du in av fingret i tappen när den är öppen?
    Är det som en grop eller ett tydligt hål så du inte kan missta dig?
  • iomi
    Bebis09 skrev 2008-03-27 19:00:12 följande:
    kände lite på tappen och nådde ovansidan och jösses va ont det gjorde, ilade som till i hela altet... känslig som tusan precis som vid äl och jag har även idag haft ont i korsryggen!!och nu har jag ältrådar också..
    Men vad sitter du här för då?
    Iväg och ha sex!!
  • iomi
    Disan skrev 2008-03-27 18:14:04 följande:
    bebis09: Men oj! Tidig äl på gång då? Måste sträcket vara lika tjockt som kontrollstrecket?iomi: hihihi, nej för ungefär en vecka sedan bestämde vi oss för att kolla färgen på snippan också Den skall tydligen vara mörk/mörklila när man är gravid. Jag kollar på de inre blygdisarna, och si så där veckan innan mens var de mörka, sedan som sagt, ljusnade de och nu ser de ut "som vanligt"
    Hihi, jag är också läckert mörklila.
  • iomi

Hihi. Snart har bim-dagen sprungit förbi och ingen tant röd i sikte.. än.

Tappen har inte ändrat sig alls på en vecka verkar det som. Fortfarande fast med ett mjukt lager ovanpå. En tydlig grop i, men skulle inte kalla det för ett hål.

• iomi

Hihi, måste bara kika in och berätta att det är slutfingrat för mig nu, plussade i morse

• iomi
    Hoppet 3 skrev 2008-04-08 23:07:47 följande:
    GRATTIS!!!
    Tack!
    Gud, kan inte fatta att det är sant. började må illa igår och det känns skitbra! haha!
  • iomi

TACK!
    Skulle nog säga att den var mjuk utanpå och hård inuti och mittemellanlång. Hålet känns som en liten krater, trodde den var lite öppen men tydligen inte.

Bebis, när har du bim?

• iomi

Tack Disan!
    Man kan väl säga att det tog sig på tre månader, kastade skydden då och har kört efter tar-det-sig-så-tar-det-sig-mentaliteten efter det.
    Ligger på bim+10 idag så antar att jag är i vecka 5-6.

Är du säker på att tappen är öppen då? Jag tyckte nämligen tappen kändes öppen, därför sket jag i att testa. Tydligen var den inte det. Hihi.

Längtan3, hade bim 30/3 men var så säker på att mensen skulle komma så jag testade inte förrän igår.

• iomi

Disan, kanske haft super-ÄL den här gången då? Eller ville ni undvika en decemberbebis?

Haha, precis! Börjar allt känna mig lite otålig här.

Självklart! Men sen vill jag allt ha med er till graviditetsforumet, känner mig väldigt vilsen där just nu..

Kaslin, weeeird! Har du gravtestat nåt bara för att?

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?