• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • yess
    TuSSen09 skrev 2008-06-04 14:32:12 följande:
    fast monitorn hoppas jag inte är knäppt det är posetivt att den visar hög i så många dagar i följd
    jaha! ok!! då tar jag tillbaka det genast

phu... helt genomblöt i svett. Gick en promenad med stavarna nyss, i denna värme... håller nästan på att svimma! ska dricka vatten så dt står härligt till här.
  • TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 16:45:41 följande:
    jaha! ok!! då tar jag tillbaka det genastphu... helt genomblöt i svett. Gick en promenad med stavarna nyss, i denna värme... håller nästan på att svimma! ska dricka vatten så dt står härligt till här.
    jösses att du orkar.. jag trivs så bra i vår källare, undviken solen när den är som starkast ska ut ikväll stället då man kan andas
  • yess

ja.. men jag är så enorm trött på kvällen så jag orkar inte då... kommer säkerligen att vara ännu tröttare ikväll! haha! men har klunkat 1½L vatten nu! det var sååå gott..

Jag har ett dilemma!
    Hur ska vi kunna vänta med att berätta för dom närmsta!? är det för tidigt att avslöja i v8?
    Har nämligen en massa släktpartyn, fiskesemestrar å midsommar, ja allt händer nu! =)

Kan ju inte ljuga å säga att jag går på antibiotika för UVI eller något under 4 veckor... inte heller säga att jag kör 3 festtillfällen i rad....
    Någon som har någta bra sätt att undvika att berätta på??

• TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 17:11:51 följande:
    ja.. men jag är så enorm trött på kvällen så jag orkar inte då... kommer säkerligen att vara ännu tröttare ikväll! haha! men har klunkat 1½L vatten nu! det var sååå gott..Jag har ett dilemma!Hur ska vi kunna vänta med att berätta för dom närmsta!? är det för tidigt att avslöja i v8?Har nämligen en massa släktpartyn, fiskesemestrar å midsommar, ja allt händer nu! =) Kan ju inte ljuga å säga att jag går på antibiotika för UVI eller något under 4 veckor... inte heller säga att jag kör 3 festtillfällen i rad....Någon som har någta bra sätt att undvika att berätta på??
    vi började berätta redan samma dag, sen i v 6, i v 8 och nån fick veta i v 11... folk lista ut det ändå *S* Men det där gör man som man känner för, det är på två vis, inte för att du ska få missfall nu då men ibaldn kan det va skönt och få stöttning av det närmaste om det blir så. Eller bara veta varför man är ledsen, men jag är en sån, jag måste skrika ut mej kommer inte hålla mej en timme ens antar dock att mina kompisar här på fl får veta det först, för svärisarna ska vi försöka hålla nästa gång så hemligt det bara går så länge det bara går!
  • TuSSen09

jag har SÅNNA ilningar i magen, kan jag kanske ha äl nu, tappen har öppnat sig lite och mjuknat sig lite och märkte idag att jag ahde lite vitare trådiga genomskinliga ältrådar, märkligt, aja, bäst och hoppas på karln ikväll för säkerhet skull

• yess

Det lättaste kanske ändå är att berätta! :) jag vill ju verkligen göra det oxå!!! Får lov att fatta mig kort och bita ihop när mor eller far eller någon av bröderna ringer!

ÅÅh det låter lovande! ja flyg på honom!!!!!!!

• TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 17:24:58 följande:
    Det lättaste kanske ändå är att berätta! :) jag vill ju verkligen göra det oxå!!! Får lov att fatta mig kort och bita ihop när mor eller far eller någon av bröderna ringer! ÅÅh det låter lovande! ja flyg på honom!!!!!!!
    :-d hehe, fast så sent som dag 19 när tappen varit stängd ett par dagar och så, aja skitsamma.. kommer ändå inte bli gravid igen! Ja berätta det gör du rätt i

VI bjöd mina föräldrar på fika en vardagskväll och ja sa, hörrni det är nått vi vill berätta, det lyste i ögonen på min sambo och mamma förstod ingenting tills jag tog fram stickan och visade dem
  • yess

ok.. det var mysigt! Kan tänka mig att svärföräldrarna kommer att smälla av. antingen av chock eller glädje.. När vi förlovade oss för 1 år och 9 månader sen hade dom Läääängtat å vääääntat så efter det! Dom hade väl hoppats på giftemål och barn redan förra sommaren (får vi hoppas)!
    Pirrigt är det iaf!

Ska diskutera med sambon å lägga upp en plan ikväll !!

Tack för att du är så bra Bebis!

• yess

Förlåt tussen! jag kallar dig fortfarande för bebis, minns ju dig som bebis09!!!

• TuSSen09

det är ingen fara tussen som bebis, jag vet vem jag är

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?