Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Dionadel skrev 2008-04-21 09:46:30 följande:
    Okej kanske en dum fråga men hur bär man sig åt för att lära känna livmodertappen?Jag har stuckit in fingrarna så långt jag kan men jag känner ingenting. Jag kan inte nå någon botten liksom.
    sitt på huk, känn efter med pekfingret och långfingret, vissa känner inte sina tappar... men den ska kännas som nått som sticker rakt ut typ, kan va lång, kort, liten, stor osv!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-04-21 12:21:37 följande:
    bebis: Så skönt att du har fått tid nu!! När sker den? Jag tror verkligen att du kommer att få till det nu! Hihihi! Toppen poppen!! Januaribebis kanske?? Hur mår bumbi idag? Känningar?Min mens kom så smått i gårkväll. Sent, sent dock. Har inte känt på tappen, tänkte låta den vila under mensen. Känns bäst så. Den har inte kommit igång ordentligt, kom lite mörkt igår kväll, men sedan ingenting. Kan vara lite seg i starten ibland.
    Jo vi hoppas också på en januaribebis, eller febbebebbe... mars är inte dumt det heller Inge fel på resterande månader heller men vi vill ha ett + inom 3 månader

Jag fick tid, tisdagen den 29:e april kl 11:30 ska vara där 11:15 och få smärtstillande!
  • TuSSen09

jag riktigt längtar hehe faktiskt, tänk om det kan bli min tur, återstår och se sen frammåt norges nationaldag hur tappen är, nu ska jag ta en tappfri vecka här fram över har gett den semester

• TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-04-21 21:23:24 följande:
    det hugger och drar. hoppet är stort. kissar ofta fryser massor på kvällarna. kräktes idag
    ÅÅÅÅH håller tummarna vill också kräkas för bebis i magen

Idag har jag stått och gungat på min liggvagn och stått och tittat och trånat och längtat!
  • TuSSen09

3:e dagen i cykeln nu! Mensen verkar va över men det kommer väl en sväng till, mycke lustig mens, som mest bara spottings i söndags, blödde lite igår och inget inatt men det är som det brukar.. förr hade jag mycke mens över natten.. se hur dagen ser ut, mycke mensvärk har jag iaf... tappen. Ja den får vila minst en vecka till!

• TuSSen09
    Hoppet 3 skrev 2008-04-22 09:15:55 följande:
    Hoppas verkligen att du får ordning på allt nu.Vet läkarna varför det inte stämmer för dig?Jag har fortfarande mens minst 3 dgr till fast mycket lite då.
    Jo mensarna är så olika, blöder jag inte mer idag skulle jag kunna tro att jag är gravid och har en mens.. men man får för sig så mycke... i februari blödde jag mera, mera klumpar och hinnor så jag tror mer och mer på att det var ett MF men och andra sidan., det vet jag ju inte... nu är mensen sparsam, vilket kan tyda på att jag återigen inte hade nån ÄL

Läkarna vet ingenting men dom ska få höra på tisdag nästa vecka!
  • TuSSen09

jag är på jobbet

ca 10-11 dagar kvar till ÄL
    nedräkningen har börjat *haha*

• TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-04-23 19:06:56 följande:
    vad jobbar du med?? du tempar va?? skulle vilja ha lite svar om du vet?
    Jo jag tempar
    japp jobbar... ... slutar kl 21
  • TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-04-23 19:45:13 följande:
    hur mycket ska det stiga efter äl? vet du o det är vanligt med högre temp på kvällen?
    efter äl runt ca 0.5 grader

jo oftast har man högre temp på kvällen eftersom man varit igång hela dagen...

tempar gör man på morgonen samma tid varje dag om man vill se en älkurva eller ja sen gravkurva (tempen ökar vid graviditet)
  • TuSSen09

min temp höjs inte riktigt med 0.5 grader heller... men därikring, kan ha väldigt låg temp själva äldagen sen en liten stegring dagen efter och så en jättestegring sen

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?