• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Vad alla har mys!! Hurra!!

Har en fundering, de dagar som jag tagit tempen mitt på dagen denna vecka, har man sett en tydligt ökning då. För de allra flesta är det ju så, men för min del har det ALDRIG varit så innan! Blir helt knäpp! Det spelar liksom ingen roll när jag tar tempen, den ligger alltid på detsamma som den gjorde på morgonen. Men inte denna vecka! Ngt är alltså fel, eller hur? Vad tror ni? Med tanke på hur kroppen beter sig... usch, blir så ledsen när jag tänker på det!

Tog tempen för en stund sedan och då låg den skyhögt, 37,5 så har jag tur kanske det är en dagshöjning samt en vanlig älhöjning Men det är ingenting att spekulera i, vå får se imorgon bitti...

BabyRo född 070620
  • Disan

jensan: Spännande!! Ja, lågt placerad är att man känner den lätt, när den är högt placerad är den liksom högt upp i slidan, ibland väldans svår att nå För det mesta, enligt vad jag har hört, skall den åtminstone inte vara mjuk/svampig när man är gravid. Men annars är det som bumbi säger, det varierar enormt!

BabyRo född 070620
  • Disan

jensan: Irriterande!! Men hoppas att du är gravid då, man skall ju inte ge upp förrän mensen har kommit!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tempen har stigit lite!! Bara 0,2 grader, men ändå Hoppas att det håller i sig, än är det ju lite tidigt att ropa hej Tappen är hård och liten, nästan helt stängd. Känns jättebra!

BabyRo född 070620
  • Disan
    längtan: Låter ju spännande iaf!! Håller tummarna!! Så länge tappen inte öppna sig, så är det bra, den kan ju vara liten och platt, trots att det är din innan-mens-tapp Man skall inte lita på tempen om man tar den mitt på dagen, om man inte vet med sig att den alltid ligger på samma nivå dagen igenom. Så länge du inte är en sådan, så ja, den kan pendla hej vilt! (fast självklart, det kan vara ett bra tecken också )

Det var äl i torsdags!! Tempen är ännu högre idag, och tappen helt stängd, lite medel i både längd och hårdhet. Den håller nog på att ändra sig till viloposition nu, tror jag. Har ju säkert varit ansträngt att vara vidöppen i så många dagar
    BabyRo född 070620
  • Disan

För min del är det långt till bim... Den är ju inte förrän den 22/5 nu!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Eller hur, tröttis tappen liksom! Hahaha!

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamman: Ibland beter sig kroppen konstigt! Se på min cykel denna månad: skulle haft äl i söndags, fick känningar, men ägget släppte aldrig. Sedan äl flytningar på tisdagskvällen men inte äl förrän på torsdagskvällen! Knas-kropp, säger jag Hur länge har du känt på tappen? Är du säker på att den är öppen? När man redan har fött barn är den ju oftast väldans svårstängd

BabyRo född 070620
  • Disan

Men din äl kanske bara är lite seg? Du hade inte gjort ngr tester va?

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: Ja du, den lever verkligen sitt egna lilla liv! Mystiskt... Men vad skall vi tro om detta? Kan det vara så att dina ägg fastnar väldans fort efter äl? *hoppas*

fjällräven: Trådiga skall de ju vara vid äl, men det var kanske det du menade? Tappen kan mkt väl bli lång och hård precis efter äl, min blev det förra månaden och då försökte vi inte bli gravida, så det fanns ingen chans alls Men så var den också när jag var gravid Vi får väl se hur den är nästa gång...

längtan: Tussen har bim på samma dag som jag: den 22/5

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?