• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

tussen: Ja just det, spolningen! När blir den av nu då? Skall du ringa om mensen kommer? Blir väl lagom med att tempa, då ser man ju med säkerhet om äl har varit, det kan väl inte skada? Men jag håller tummarna för din del ändå, håller hoppet uppe!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tussen: det blir ju faktiskt tvärt om, du är inte en statestikhöjare... Alla hoppas så för din skull!! Men jag förstår att det är jobbigt...

Tappinfo: Tappen har krypit högre upp, den är hård på insidan och mjuk utanpå. Helt stängd. Den är ju ff utstående, inte platt liksom, men ändå hög.

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: jag förstår att det är svårt att vara pos, ni har ju försökt så länge... Men se det så här: förhoppningsvis är det "bara" ngt litet fel, typ stopp i äggledarna eller helt enkelt uteblivna äl som går lätt att fixa. Efter att ni har fixat problemet på ett enkelt sätt blir ni nog gravida fortare än fortast!!!

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamman; Men bakåtvänd tapp är väl bra? *vimsig* Själv är jag lite orolig över att min är framåtvänd... Känns inte som att det bådar gott! Måste kolla hur det var förra månaden...

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag kollade upp hur tappen var förra månden, då vi inte försökte: Så här många dagar efter äl var den ff mjuk och lite småöppen. Några dagar senare hade den stängt sig och låg precis i mitten och var runt och fin. Nu är den ju lite toppig, men inte så lång kanske... Äh, jag vet inte!

BabyRo född 070620
  • Disan

hihihi, toppig är den när den är lite som en utbuktning, men inte platt Den blir alltså lite smalare fram emot själva öppningen, som en kon ungefär, fast inte riktigt samma form. Förra månaden var den toppig ngn dag, men sedan blev den platt... Förstår du vad jag menar?

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Jag känner mig också nervös! Känner av livmodern hela tiden nästan nu, det sticker och drar misstänksamt... Hur känner du dig?

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamman: hur många försök är ni uppe i då? Jag menar, långt ifrån alla behöver sju månader på sig!! Ronja blev till på andra försöket, första blev precis som för oss förra försöket: supertidigt mf Men, det kanske är så det skall vara för min del? Ett supertidigt (hann få svaga plus innan bim, men mensen kom som planerat) mf och sedan ett äkta plus

Jaja, åter till frågan: jag hoppas verkligen! Men det är en vecka kvar till bim, men med alla dessa sträckningar och så, så vet jag att det säkert är ngt på gång! Hoppas bara att det lilla ägget orkar hålla sig kvar efter att ha borrat sig in i bebishuset Har ju aldrig ont eller så innan mens i vanliga fall, så det finns bara två anledningar: gravid eller infektion! .. och infekterad där nere, är jag inte

tussen: hahahahaha!! Ja, ngt kilo bort kanske, eller en större cykel???

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamman: Oj då! Men då hoppas vi då

tussen: Haha, ja, så där var du väl också förra månaden? Tyckte att du mådde illa till och från hela tiden. Men samtidigt: det kan ju vara gooooda nyheter!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?