• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

längtan: kramar om dig!! Förstår att det känns svårt...

trollmor: Det låter ju jättebra! Hoppas verkligen att det är ngt på gång, så att ni slipper vänta tills sensommaren/hösten Idag har jag knappt haft ngn molvärk/stretch, men väldans utåt ljumskarna. Kollade mina anteckningar från innan bim med ronja och då hade jag molvärk och stickningar och så lite till och från, ngr dagar nästan ingenting alls! Hur har du det med molandet?

BabyRo född 070620
  • Disan

Kände på tappen nu igen, den känns ungefär som i morse, fast lite längre. Kändes som att den börjar bli bredare nedtill, vid roten. Kan ju inte vara annat än dåligt! Eller? Ungefär som att den skall bli bred och släppa ut alla små bebisar... Eh, skit samma eg, visst vill jag bli gravid (framför allt med tanke på att min syster är i tolvte veckan!) men helst vill jag ju ha ett vårbarn, inte vinter med snöslask!

BabyRo född 070620
  • Disan

Kollade färgen nu: Mycket mörkare än igår!! Nu är nästan hela paketet mörkt lila Men frågan är, det borde väl kunna bli så vid mens också va? Ngn som vet?

BabyRo född 070620
  • Disan

För fjärde gången i rad: (är jag verkligen så ensam här inne??? ) Bumbi: kommer du ihåg om din tapp var vinklad fram eller bak så här innan bim? Kollade bakåt i tråden, men du skrev ingenting om det. Annars påminde den mkt om min, faktiskt!

BabyRo född 070620
  • Disan

Tapprapport: Högt upp, lite framåtlutad, stängd, hård inuti och mjuk utanpå, kort. Känner faktiskt inte igen detta, när jag varit gravid har den varit lång och när jag skall ha mens har den varit kort MEN inte så här, då har den varit mjuk och bred, nu är den ff lite smal och så. Känns dock mer pos idag än vad det gjorde igår. Fast å andra sidan verkar jag inte känna av ngt i buken idag... Lite trist. Kanske gav kroppen upp? Skall ta ett bad sedan och se om jag känner ngt då.

tussen: Kan ärligt säga att jag skulle vilja ge dig en grav, kan offra min blivande några månader!! *kramar om*

BabyRo född 070620
  • Disan

min tapp förra månaden: Lör morgon var den lite mindre och lite mjukare, man kände även att den troligtvis började öppna sig. (Även om jag alltid känns lite lite öppen.) Den var framför allt öm! På söndag morgon var den mjuk på riktigt och liksom "ruckbar". Öppningen och strl densamma som på lördag ungefär. På söndagskvällen började det komma lite blod, kände då på tappen igen och den var likadan, fast så utplånad att den knappt hade ngr kanter! Öm och inte så värst öppen, men det blev den väl dagen efter när allt kom igång på riktigt.

Förra månaden försökte vi ju inte bli gravida, så jag var noga med att känna på tappen för att kunna analysera denna månad

BabyRo född 070620
  • Disan

längtan: hihihi, ja, du måste ju titta in till oss, eller hur?

trollmamma: jo, visst låter det pos!! Nu på eftermiddagen har jag varit helt matt: trycket är så lågt att jag till slut inte orkade hålla ögonen öppna. Chris fick ta över ansvaret, jag gick och lade mig. Jag som ALDRIG går och vilar! Jaja, kunde dock inte somna, det drog och spände så i buken/bebishuset. Idag har jag varit väldans kissnödig också.

*drömmer om ett plus*

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: är sååå glad för din skull skall du veta!!!

trollmamma: Jag hoppas att vi båda plussar!!

Kvällstapprapport: Nu är den längre igen, hård med ett tunt mjukt skal, helt stängd, lite framåtlutad. Men rörlig?? Konstigt, men jag har känt av den hela dagen nästan, så den håller ju på att ändra läge. Var helt säker på att den skulle vara öppen och platt nu, blev så glad! Hoppet är åter!!

BabyRo född 070620
  • Disan

helges älskling: Hej!! Hur är det med dig? Hur går det med allt? Berätta!!

Med mig är det bra, skall testa imorgon, fast det är lite tidigt Kan inte hålla mig! I morse blev jag lite besviken på tappen, den hade krypit upp så väldans, fast var helt stängd. Men nu ikväll var den lägre igen och hård och stängd, känns bra Hehehe...

BabyRo född 070620
  • Disan

Tapprapport: Hård med kanske ett mm tjockt mjukt skal, lång, men så högt upp att den är svår att nå (fick verkligen kämpa för att leta reda på längden ) helt stängd och, hmmm, men tror att den håller på att vända sig bakåt eller nå´t!

Är så lycklig idag, allt känns mkt bättre!! Fattar inte vad tappen höll på med iförrgår och igår, skrämde mig! Men det är väl så, den måste ändra läge ibland... Hehehe....

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?