Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
tussen: det hoppas jag med!!
tussen: det hoppas jag med!!
tussen: men kan det inta ha med glandinet att göra? Att hela cykeln har blivit kraftigare liksom?
Jupp! Han bara inte skriva mer än i en tråd, hade en dejt med min mamma
Är inte ledsen för att jag fick minus! Eller jo, såklart att det hade varit skoj, men det är flera dagar kvar till bim, den är ju på tors kväll, ganska sent dessutom så jag kör vidare! Imorgon offras ännu ett billigt test, är ju så kul att kissa på stickan!! Hahaha, man är skadad!
Har aldrig kunnat plussa tidigt förut, så jag borde ju inte kunna göra det nu heller! Har ju ändå varit gravid ngr gånger liksom...
trollmamma: Jag vet! Hade ju hoppats på ett plus, självklart, men både jag och sambon var ju inställda på ett minus just pga detta
kaslin: nu såg jag dig!! Heeeej!
Vi har saknat dig må du tro! Hihihi!! Gud vad roligt med en jätteäl, kan det bli annat än bra? Nu får du tappa dig lite och komma tillbaka till oss, så att det blir ordning på torpet
trollmamma: jag tror att testlagret är lite snabbare, jag beställde från www.minipris-tester.se och det tog två dagar, trots att jag beställde i tors fm! Men det kostade bara 105 kr för 5 st stavtest, det är ju billigt! Lite känsligare än cb också. Men de fraktar från Danmark, kan vara därför. De har ingen fraktkostnad om man beställer för mer än 100 kr! Det är bra! Är mkt nöjd med minipris-tester!
Kvällstapprapport: Nu fattar jag ingenting igen! Det går inte ens att beskriva hur den är nu... Fick ont i tappen då jag skulle natta Ronja. Chris jobbar sent, annars brukar han göra det. Men iaf, gick runt och vaggade henne i famnen och kände hur det började göra mer och mer ont (precis så hade jag det med ronja också, fast efter vecka 20, så fort jag ansträngde mig..) Kände mig alltså tvungen till att känna på den och den var ff hård med ett mjukt skal, fast skalet kändes tjockare den här gången. Tappen har liksom blivit som en, ja, typ pussmun eller nåt, typ som att den vill omsluta hålet (??) Vem mer var det som pratade om pussmunstuket? Vet att det var ngn. Säkert tussen, meningen är väl att min mens skall komma nu... Den pekar rakt ned. Eller möjligtvis lite bakåt. Äh, det var svårt! Den kändes knölig och konstig. Har aldrig känt den så här!!
Hjälp mig att analysera!!
dagens tapprapport: Tappen är ff lite svår att nå, men hård inuti och mjuk utanpå, som ett tunt laget. Pekar nedåt/lite snett bakåt. Helt stängd. Inte alls som igår kväll! Skall sluta känna på tappen på kvällarna, bara på morgonen. Så det så!
Tog ett nytt test idag. Fick ett svagt streck åt fel håll! Dumma billiga tester! Kanske borde ha köpt cb ändå... Jaja, men det är två och en halv dag till bim.... Än är hoppet inte ute!
trollmamma: Om jag vore du skulle jag köpa ett cb från apoteket! Det känns ju säkrast och så vet du ju att du kan testa det första du gör imorgon bitti. Om man beställer kan det ju komma senare än lovat, det gjorde det för min del ju!
Jag är arg som en varg. Kan knappt kontrollera mig! Försöker få tag på gyn för att se om man kan få komma dit och göra en akut undersökning, innan mensen kommer. Om jag inte är gravid så kommer ju smärtorna från ngt annat, då vill jag ju veta det, om det t ex är en infektion eller så, så att jag kan bota den. Har haft infektion i livmodern förut, det känns ungefär som mensvärk. Igår kväll hade jag superont och var säker på att mensen skulle komma, men nej...
Usch... Ingen bra dag!
Känner mig ff gravid, men vad vet jag? Är väl sjuk som ett gammalt lakan med pest eller så...
trollmamma: men det känns som att det kommer att bli som vid förra försöket... Allt blir bara fel! Jag har en reumatisk diagnos som heter Sjögrens syndrom och det finns vissa undersökningar som pekar på att kvinnorn med SS lättare får mf. Har nästan alltid det i bakhuvudet! Har ju fått min beskärda del av mf, även om två av dem varit supertidiga. Det är ju inte kul ändå!
Dagen topptapp: Nu börjar tappen nog göra sig redo för mensen... Den är jättehög och kort, men ff stängd och hård. Tunt mjukt skal också. Förra månden dagen innan mens så hade den också blivit kort, fast då var den väldigt mjuk också samt rörlig när man tog på den. Det är den inte nu.
Men, jag vill nog hellre ha en febbe bebbe än en januaribebis, ju senare desto bättre! Får glödja mig åt det iaf...