Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

jag skrev upp varje kväll hur den var och hur flytningarna var.

TuSSen09 skrev 2008-05-09 08:21:43 följande:
    säger samma sak varje månad, man ska börja SKRIVA anteckna dagbok hur tappen är efter ÄL. men jag har för mej att tex förra cykeln så var tappen mjukare och fjuttigt liten, eller hur? Eller minns jag fel, nån som lagt det på minnet? Inte jag *s* ni har väl fullt upp med era tapparMen nu iaf, har jag som håll emellanåt i äggstockarna... tappen är hård, stängd och stor konstigt nog, inte så lång fortfarande medelkort, inte så fjuttig som sist!
  • bumbi 84

ibland kollade jag morgon och kväll och ibland bara kväll å ibland fler gånger men skrev bara upp kvällen och ibland morgonen!

TuSSen09 skrev 2008-05-09 12:23:59 följande:
    smart, ska jag nog också börja med, skriva dagbok numera, kollade du tappen varje dag bara en gån gom dagen eller flera, skrev du upp varje gång? min kan ju ändra sig lite om dagen
  • bumbi 84

spyr som en gris hoppas att din temp höjs tills i morgon!

Disan skrev 2008-05-09 12:28:26 följande:
    bumbi: hur mås det idag förresten? *lyckost där*
  • bumbi 84

jag spyr gärna bara den stannar kvar ha en härlig dag i solen!

yess skrev 2008-05-09 14:56:46 följande:
    hallå allihopa! tussen; dansar gärna plussdansen med dig.. har inte hunnit få nå äl slajm, men hoppas på äl i helgen! men om det verkar kört å vi inte får till det så kan jag ta din mens! utifall disan backar ur! vill så gärna att du plussar!bumbi; hoppas det släpper snart! *håller tummsen*Gaser i magen.. hör det alla till?? jag har gått runt å fisit hela förmiddan! är det värmen kanske? hehe!ska snart ut på stan en sväng=) eller ut genom dörren så är jag på stan=)kolla efter ett par nya inneskor! offrade mina gamla till altantofflor=)hoppas ni har det underbart i helgen=) sjäälv ska jag jobba=( så jag njuter idag=) tjohej!!
  • bumbi 84

känns lätt! min i alla fall

Jensan1979 skrev 2008-05-09 19:37:40 följande:
    "Vid Graviditet är livmodertappenHelt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..pg av slemproppenTorr lite fuktigt lite olika från person till person!Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgenDen ska vara mjuk, som läpparna"Jag förstår inte rikigt, det står att livmodertappen är lågt placerad vid graviditet, vad menas med lågt? att den är lågt placerad i slidan, att man känner den lätt alltså, eller tvärs om?
  • bumbi 84

det är svårt att säga då allas tappar beter sig lite olika. min är som ett fingertopp i konsistensen (jag är gravid). när haDE DU ÄL?

Jensan1979 skrev 2008-05-09 19:53:58 följande:
    Okej, jag är idag på BIM+9 och jag kände nu på livmodertappen och den känns väldigt ytlig och mjuk, kan det vara så att jag är gravid då? jag har testat men tyvärr bara testat minus, men mensen lyser med sin frånvaro...
  • bumbi 84

är du hundra på att du haft äl? för om man inte haft det kan mensen bli sen. man har inte äl varje månad.

Jensan1979 skrev 2008-05-09 21:03:48 följande:
    Jag hade ägglossning någon gång mellan den 16 och 20 april och skulle ha haft mensen den 30 april, men den lyser med sin frånvaro och det är inte ens ett tecken på att den ska komma heller.. Tappen känns inte svampig på något sätt, men den känns lite mjuk/följsam, lite svårt att förklara Den brukar vara ganska högt placerad, men inte nu, nu är den lågt placerad, jag känner den helt utan problem..
  • bumbi 84

då borde det ju bara vara att vänta å se om du är en låghormonare

Jensan1979 skrev 2008-05-09 21:17:50 följande:
    Jag är helt säker på att jag haft ägglossning, jag har tagit test..
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?