• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

bra att din mus lever igen, bebis09!! Började bli lite orolig...

bumbi84: Men kan inte blodet komma från allt pillande? Tappen är ju jättekänslig när man är gravid! Du har ju faktiskt plussat!!!

Jag är också kissnödig OFTA sedan ngr dagar tillbaka, fast hos mig kommer det mkt kiss hela tiden! Det gjorde det med ronja också, fast inte så här tidigt. Har t o m druckit mindre de senaste dagarna för att försöka slippa allt kissande

Inget plus på stickan idag heller... Men hoppet är inte ute ändå! Är ju bara BIM-4

BabyRo född 070620
  • Disan

Välkomna nya tappare!!! Här är det stressigt, min tjej somnade knappt innan hon vaknade!! Blev ledsen = hormonell?? Känner mig väldans sne idag, vet inte vad det beror på!

Jaja, lägger till mig på listan!

BabyRo född 070620
  • Disan

Nick:... BIM:... ÄL:....... TAPPEN:
    Bebis09 22 mars 9 mars Mjukare än tidigare, mera öppen, hög - på testet 19/3

Nick:... BIM:... ÄL:...... TAPPEN:
    Bumbi84 13mars 1mars? halvmjuk stängd högt

Digitalis 22/3 5/3? väldigt mjuk, bakåt, låg (satt på huk), stängd

Annaklaran 18/3 3-4/3? Hård, smal på nått sätt, bakåtlutad

Disan   23/3    ca 9/3     Hård, börjar bli längre tror jag, ganska mitt i och helt stängd

BabyRo född 070620
  • Disan
    Skumt bebis09!! Jag har också ganska vattniga flytningar, men inte trådiga som vid äl. Vet dock inte hur det brukar vara så här dags i cykeln. Tror att jag brukar ha mer som lotionaktiga innan mens... Men är inte säker.

kaslin: Jag förstår ingenting heller!!

Satt just och tänkte på att jag inte hade ngn mensvärk längre.. Så vips, kom den tillbaka!! Men om jag inte får plus imorgon tappar jag nog hoppet... Är säkert bara min kropp som retas lite, bara för att vi vill så gärna!! Känns helt stört, är fylld med kärlek till det lilla fröet som ligger i tjejmagen!! ...och då vet jag inte ens om det verkligen ligger ett frö där... Känner ngn annan så? Jag menar, kom på mig själv igår med att ha handen på magen och mysa... Ehhh, okej om man vet att det finns ngn därinne, men... :-/
    BabyRo född 070620
  • Disan
    Bebis09 skrev 2008-03-19 15:36:32 följande:
    jag har trådiga oj va trådigt.... precis som vid Äl aja, hoppa på gubben ikväll igen Mohahaaa! men dag 25 så sen äl, näe?vad jag har i denna tid på cykeln vill ni nog inte ens vetatappen känns kort, stängd och mjuk!
    Menar du att den känns kort, stängd och mjuk nu? Eller att den brukar kännas så?
    BabyRo född 070620
  • Disan

Men bebis, din tapp är ju helt wild ju!!! Räcka ut tungan Vad skall vi ta oss till???

BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi: Har du fått det nu? *fattar nada*

Hittade min gamla dagbok ang flytningar när man är gravid, när jag väntade på BIM med ronja. SÅg också att min tapp ngn dag innan BIM var lång och hård och framåtlutad, kunde knappt komma åt öppningen!

Imorse ndr jag vaknade trodde jag att jag hade fett mens. Det liksom rann ndr jag stdllde mig upp och jag kdnde en svag mensvdrk, som fortfarande finns kvar. Vdl inne pe toan visade det sig att det bara var vattniga flytningar, helt utan lukt, se det borde inte vara en ny katarr... [b]Negon som vet..?[/b] Har haft dessa sedan ja, kanske typ torsdag, ndr jag tdnker efter. Men inte se mycket som i morse, men genomskinliga, ibland kritvita och vattniga.

Ursäkta att texten inte är normal längre... Vet inte varför det blev så!
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi: Hahaha, jag som precis hittade att jag hade vattniga tidigt med ronja!!
    BabyRo född 070620
  • Disan

Men bumbi, du plussade ju? Har jag missat ngt? 

BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi: NEJ!! Gud vad trist! Det missade jag totalt... Det har hänt så mkt idag.... och jag har verkligen varit stressad, ronja har knappt sovit och när jag suttit här har hon klagat bredvid... Usch...

Nu kommer värsta inlägget, skall förklara läget lite:

Hade äl-känningar söndagen den 9/3 och dagen efter hade tempen stigit från 36,8 till 37,4. BRA ökning, enl mig. Sedan de följande 5 dagarna låg den på 37,2 och 37,3. Kändes också bra. I söndags steg den ytterligare, alltså precis en vecka efter äl, till 37,4 Nu har den legat på 37,4 och 37,5 varannan dag sedan dess..!

I tors kände jag svag mensvärk och lite yrsel, men samtidigt är yrsel ngt jag lever ofta med, är lågtryckare. Tog det som ett gött tecken ändå. Sedan har jag haft väldigt svag mensvärk till och från. Men i måndags, har jag för mig att det var, vaknade jag med enorm mensvärk, trodde faktiskt att mensen skulle komma, men än så länge, nej.

Kan det ha varit så att ägget fastnade på lör/sön eftersom tempen steg ytterligare på söndagen? Kan den svaga mensvärken jag kände innan bara ha varit typ, efterdyningar av äl eller så?

Jag vet, jag analyserar för mkt!!! Kan inte hjälpa det!! Men vad tror ni? Hjälp mig att leka denna analyseringslek! Rent hypotetiskt alltså!
    BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?