• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • bumbi 84

hejsan mina tappvänner

min tapp är halv hård stängd sitter högt. genomskinliga flytningar. känner mig "blöt" lite längre än igår. det stramar och drar i ligamenten.
    i morgon blir det nog ett nytt test! och har mensen inte kommit innan nästa vecka eller ett plus som jag hoppas ringer jag bm och ber dom kolla.

så hur har ni det en torsdag kväll dagarna innan påsk afton?!

Kramar Johanna

• Disan

Jag har det pissigt! Är så nedstämd just nu... Vet eg inte varför... Allt hopp bara försvann... Jag som tycker att det är så kul att leta symtom och så! Nu känns det bara trist, ungefär som att det är cancer man letar efter...

Så min torsdagkväll innan påsk är inte så där jippie!

Själv då?

BabyRo född 070620
  • bumbi 84

här är det faktiskt mer upp än vad det brukar vara. Men vet du vad det är ju jätte vanligt med humörsvängningar i tidig grav så det hoppas vi på!!!!

• bumbi 84

Vädjan från en oförklarligt barnlös*
    Skriven av: Annimoure Nilsson "Beatrice74"

Vänner! Ni frågar mig och karl'n:
    "När ska ni skaffa barn?"
    Som att det bara är att skaffa?
    Ni vet inte hur mycket som måste klaffa!

Råden som haglar är många:
    "Din mans kalsonger är nog för trånga!"
    "Kanske han duschar för varmt eller kallt?"
    Detta har vi fått höra tusenfalt

"Drick inte kaffe, drick inte sprit!"
    (Vi har det redan slopat, men det hör inte hit!)
    "Ät vitaminer, mineraler och folsyra!"
    Vet ni att piller är jävligt dyra?

"Åk på semester, skaffa en hund!"
    "Tänk inte på det, koppla bort det en stund!"
    Ni vet inget om vår trånad!
    Ni som blev gravida efter er första månad!

Det vi går igenom är en stor prövning, ett test.
    Förstå om vi inte känner för att gå på er fest.
    Det är inte för att vara oartig eller asocial,
    men för att orka så måste vi göra våra val.

Nära och kära, vänta ut oss, bry er om.
    Om vi så ringer mitt i natten, så kom, bara kom!
    Vi kan inte vänta oss att ni ska förstå,
    men stötta oss i kampen för att bli fler än två!

• Disan

NEJ, den håller definitivt på att öppna sig!

Så jävla bittert, tårarna bara kommer...

Nu går jag och lägger mig. Försöker glömma bort att trist, jag som så gärna ville ha en liten novemberbebis!!! Dumma, dumma bebisen som inte vill bo i min mini-sovsäck!!

BabyRo född 070620
  • bumbi 84

*kramar om och hoppas på ett liteet mirakel*

Disan skrev 2008-03-20 22:02:47 följande:
    NEJ, den håller definitivt på att öppna sig! Så jävla bittert, tårarna bara kommer... Nu går jag och lägger mig. Försöker glömma bort att trist, jag som så gärna ville ha en liten novemberbebis!!! Dumma, dumma bebisen som inte vill bo i min mini-sovsäck!!
  • Disan

Det är ingen ídé att hoppas längre. Tempen har hoppat ned lite igen, låg på 37,2 både idag och igår. Den har ju legat på 37,4-5 i ungefär fem dagar. Direkt efter äl fick jag 37,2, så det känns inte bra att tempen gått ned. Dessutom har min gravida-känsla försvunnit. Jag var så säker innan igår morse, sedan försvann allt. Har ff mensvärk, lite ömma bröst, hormonell etc, men ingen mens än så länge. Den kommer väl.

Fick spökstreck igår em samt i morse, det är så svagt att man bara ser det om man tittar noooooga. Men eftersom tempen beter sig som den gör samt att min själ säger att det är kört, tror jag nog att det var ett ägg som inte ville fästas ordentligt eller så... För visst har jag varit gravid, det är jag säker på.

BabyRo född 070620
  • kaslin
    Disan skrev 2008-03-21 06:44:09 följande:
    Det är ingen ídé att hoppas längre. Tempen har hoppat ned lite igen, låg på 37,2 både idag och igår. Den har ju legat på 37,4-5 i ungefär fem dagar. Direkt efter äl fick jag 37,2, så det känns inte bra att tempen gått ned. Dessutom har min gravida-känsla försvunnit. Jag var så säker innan igår morse, sedan försvann allt. Har ff mensvärk, lite ömma bröst, hormonell etc, men ingen mens än så länge. Den kommer väl. Fick spökstreck igår em samt i morse, det är så svagt att man bara ser det om man tittar noooooga. Men eftersom tempen beter sig som den gör samt att min själ säger att det är kört, tror jag nog att det var ett ägg som inte ville fästas ordentligt eller så... För visst har jag varit gravid, det är jag säker på.

Disan lilla vännen,hoppet är inte ute ännu,ta det lugnt nu bara det kommer säker att gå bra o du får ett PLUS,det kan ha visat så svagt bara för att du inte har dom där hormonerna ännu,två dagar kvar bara innan din bim,så hoppet är inte borta.

Vi har ju fått barn innan så våran tapp lever ju egetlilla liv,skickar lite positiva tankar

vem vet vad påskharen har att komma med,min tapp ligger fortfarande högt upp,kände knapp den,vattniga flytningar..
  • kaslin

hoppsan vad hände med inlägget,ha ha,kan fortfarande inte sidan ibland fast man har varit här snart 1 år

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?