• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • bumbi 84

har du testat än?? Nyfiken!! hoppas ju!!

kaslin skrev 2008-03-31 17:35:58 följande:
    undrar fall det är något i allafall,berätade ju att mensen kom tidigare denna gång 24/3 istället för 27/3 som det skull komma,hade ju massa symtom,men som sakt det kan ju ha varit tidigt mf,brukar blöda 5 dagar,nu började det på måndags kvällen lite rosa o sen kom det mera efter dagarna gick,men tycker inte att blödningen var som det brukar vid mens.Sen mina konstiga drömmar som jag haft,nu till det som är konstigast är att jag har/är öm,känns som om menen ska komma lite molnvärk under naveln nerde vid mens mgen,förstår ni o sticker till ibland där nere..Vet att det finns dom som haft typ en vanlig mensblödning i början av graviditet,men hur vanligt är det egentligen,eftersom jag radan har barn o har aldrig haft en sådan blödning,vet att att mamma hade det när hon väntade mig..måste jag gå o köpa en grav test i morgon så jag vet.....
  • bumbi 84

hoppas verkligen att det löser sig! *kram*

Disan skrev 2008-03-31 20:27:59 följande:
    kaslin: Spännande! Ja, det är ju inte omöjligt, om man säger så Vet inte alls hur vanligt det är, men eftersom det sker, så varför inte?? Elsa och Fannys mamma: Jaha, se så olika det kan vara! Så var din tapp när du var gravid och så är min nu, när mensen precis har försvunnit. När jag var gravid var min tapp jättelång och hård... Hmmm... Undrar eg varför vi klämmer, verkar ju inte som att det finns ngt samband!Jag är lite sad idag... Vi har ju pratat fram och tillbaka ang jobb och ev flytt och min karl vägrar byta jobb av olika anledningar. Jag vill inte skaffa syskon innan han har bytt jobb, eftersom jag inte vill riskera ngt ekonomiskt sett. Dessutom är hans arbetstider åt helvete! Så nu vet jag inte om vi kommer att skaffa syskon inom det närmaste året.. KÄnns jättetrist!!!
  • TuSSen09

jobbigt att man aldrig ska få det där efterlängtade plusset och man bara får mensen, tänk om det skulle va lika lätt att bli gravid som sjuk!

Jag har ÄL idag!

igår och i förrgår var tappen öppen, idag är den lite hårdare och mindre öppen men ändå har jag älen idag och tvingade gubben till sex imorse, först var han väl inte så sugen men sen *haha* Kan förföra jag *s* hade ju inge sex igår då ältestet visa utslag.. men konstigt var det men hoppas tempen stiger imorrn för då har jag älat idag!

• Disan

Härligt bebis!! Heja äl!!

SUperduper bumbi, så skönt när mensen är över!!!

Min äl närmar sig också. Men det blir ju inget försök denna månad. SÄkert inte nästa heller... Men, sådant är livet!!

Idag är tappen ff mjuk och lite mer öppen. Ja, den lever sitt eget lilla liv!!

BabyRo född 070620
  • TuSSen09

min tapp är hårdare och mera stängd idag än vad den var igår och i förrgår.. konstigt, nu när jag har Äl idag.. men så kände jag nyligen igen och nu var den mera öppen än imorse, och vi som hade sex imorse, tänk om inga spermier tog sej in.. och så sexar vi ikväll igen och lika stängd då. aja vi har iaf gjort vad vi kunnat

hinner du spå mej snart igen disan?

varför inge försök nästa gång då?

• Disan

bebis09: Men allt det här med radhusköp och att karlsloken inte vill byta jobb!! Usch... Blir så ledsen... Bor vi kvar här spelar det eg ingen roll, då har vi råd att föröka oss. Men om vi flyttar anser jag att vi inte har råd med det, han anser tvärt emot. Jag är extrem vad gäller ekonomi, men här tycker jag ändå att jag är rimlig.

Äh, jag vet inte!! Varken ut eller in!!

BabyRo född 070620
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-04-02 21:05:55 följande:
    bebis09: Men allt det här med radhusköp och att karlsloken inte vill byta jobb!! Usch... Blir så ledsen... Bor vi kvar här spelar det eg ingen roll, då har vi råd att föröka oss. Men om vi flyttar anser jag att vi inte har råd med det, han anser tvärt emot. Jag är extrem vad gäller ekonomi, men här tycker jag ändå att jag är rimlig. Äh, jag vet inte!! Varken ut eller in!!
    va tråkigt när det blir så!

hoppas det blir ett bra beslut tillslut
    man kan ju dessutom försöka, säg att det kan ju faktisk ta 1½ år innan man är gravid också!  Kram
  • Hoppet 3

Undrar en sak...
    Jag har tagit ett äl test nu och det visar ett mycket mycket svagt test streck.
    Jag undrar nu om det är säkrast att ta det på morgonen. Enligt mina beräkningar så ska jag ha Äl i morgon eller på lördag. Borde det inte visa sig något på testet alls eller visar det inget alls för att man kanske inte ä-lossar den här månaden?

• TuSSen09

kan ju va så att utslaget kommer senare..
    jag brukar gå svaga streck på mina tester

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?