• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • tovelito

Kul med en tråd där det finns människor som jag

Åh att man faktiskt är normal!!! För det verkar annars som det är en hel del med åsikter här på FL att man skulle vara onormal.

Efter 4 års försök till ett syskon, utredningar, mediciner, sprutor, äl-test ,ivf, utomkved och mf inblandat kan man inte bli annat än intresserad av sin kropp och lära känna den ännu mer och viljan efter bebis finns där ännu mera.

Kände efter lite igår kom då lite rött på pappret Brukar vara så jämt när mensen är i antågande så nu känns det som att jag vet vad som komma skall. Trots stick och ilningar från och till i ½ vecka.

Så nästa månad blir det mediciner, en kostnad på 7800:- och ett frysförsök där jag får ett av mina embryon upptinade i mig och hoppas på att lyckan kan vända på det sättet.

• Disan

anki: Sååå hemskt!! Vi tänker på dig... Du är inte ensam, det skall du veta!! Mf är aldrig roligt, hur sent eller tidigt de kommer...!!

tovelito: VÄLKOMMEN!! Ja, här är vi ett glatt gäng som fikar med våra tappar dagligen Hemsk historia du har, hoppas verkligen att det kommer att gå bra för er snart!! Har du fått ngn diagnos eller har ni "bara" svårt att bli gravida? Hade ni svårt att få till det första barnet? Många frågor!!

BabyRo född 070620
  • TuSSen09

håller med disan

fy för elände....

jag kanske märker skillnad mellan min tapp nu och förra cykeln, kan det va nått på gång då tro?

• Hoppet 3

Här kommer tappinfo:
    Har idag mjuk, platt, stängd och "blyg" tapp.
    Hittade den långt bak. Är på BIM -9 idag.
    Igår hård lång centrerad och stängd.
    Tänk att den har ett sådant otoligt liv därinne.

• TuSSen09
    Hoppet 3 skrev 2008-04-10 12:30:11 följande:
    Här kommer tappinfo: Har idag mjuk, platt, stängd och "blyg" tapp. Hittade den långt bak. Är på BIM -9 idag.Igår hård lång centrerad och stängd.Tänk att den har ett sådant otoligt liv därinne.
    hur är tappen om den är blyg?

aha, långt bak alltså.. ja så är min också... mjuk, platt och stängd med

Ja eller hur....
    Minns vid ett tillfälle det enda tror jag några dagar innan bim, typ 8-9 dagar innan då jag kollade tappen och var gravid med dottern så var min tapp jättelång, hård och stängd!
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 12:32:14 följande:
    hur är tappen om den är blyg? aha, långt bak alltså.. ja så är min också... mjuk, platt och stängd med Ja eller hur....Minns vid ett tillfälle det enda tror jag några dagar innan bim, typ 8-9 dagar innan då jag kollade tappen och var gravid med dottern så var min tapp jättelång, hård och stängd!
    Så då är hoppet ute för mig redan??
    Är ju på Bim -9 och med mjuk platt tapp.
    Jaja, det är väl bara att vänta på mensen då.
    Då blir man ju inte besviken i allfall.
  • TuSSen09
    Hoppet 3 skrev 2008-04-10 12:44:52 följande:
    Så då är hoppet ute för mig redan??Är ju på Bim -9 och med mjuk platt tapp.Jaja, det är väl bara att vänta på mensen då.Då blir man ju inte besviken i allfall.
    nej skrev du inte att den var lång igår?

tappen din var ju stängd, så är det kört för dig innebär det att det är kört för mej också..
    förra cykeln var min tapp fjuttigt, fjanitgt liten, men nu är den större, mjukare och stängd.. nått skumt är det kanske på G men men... kan ju ändras då tappen har sitt eget liv där inne
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 12:46:34 följande:
    nej skrev du inte att den var lång igår?tappen din var ju stängd, så är det kört för dig innebär det att det är kört för mej också..förra cykeln var min tapp fjuttigt, fjanitgt liten, men nu är den större, mjukare och stängd.. nått skumt är det kanske på G men men... kan ju ändras då tappen har sitt eget liv där inne
    Jo ,det var den men inte idag.
    Jag är ju inte lärd med detta att känna på tappen och veta hur den ska vara i en cykels tid.
    Det är väl bara att känna på och ta en cykel här nu så lär jag mig säkert mera.

Vet bara att det sista dagarna innan bim förra månaden så var tappen mjuk platt och stängd.
    Hade mensvärk i 5 dgr innan och på bimdagen mjuk och platt och då när jag kände på den var det illrött blod på fingret. Så den får ju absolut inte vara platt och mjuk om det nu ska vara ngt i min mage skulle jag tro.
  • TuSSen09
    Hoppet 3 skrev 2008-04-10 12:58:41 följande:
    Jo ,det var den men inte idag.Jag är ju inte lärd med detta att känna på tappen och veta hur den ska vara i en cykels tid.Det är väl bara att känna på och ta en cykel här nu så lär jag mig säkert mera. Vet bara att det sista dagarna innan bim förra månaden så var tappen mjuk platt och stängd. Hade mensvärk i 5 dgr innan och på bimdagen mjuk och platt och då när jag kände på den var det illrött blod på fingret. Så den får ju absolut inte vara platt och mjuk om det nu ska vara ngt i min mage skulle jag tro.
    uch då säg inte sådär, innebär att jag inte heller har nån i magen ju!
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-04-10 13:17:11 följande:
    uch då säg inte sådär, innebär att jag inte heller har nån i magen ju!
    Nej, vill verkligen inte att du ska tappa hoppet.
    Förlåt!
    Jag undrar ju om alla har samma tapp beroende på om de är gravida eller inte.
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?