Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Nova och Nellies mamma

Zakynthos - Laganas eller Argassi?

Ska åka till Zakynthos andra veckan i juli. Har med våra 2 små barn (10 månader och 2 1/2 år), ska man välja Laganas eller Argassi?

• Svar på tråden Zakynthos - Laganas eller Argassi?
  • limfi

Jag har varit i Laganas och det är väldigt mycket röj där. Men det går säkert att ha med sig barnen där oxå. Jag tror att de brukar rekomendera Argassi till småbarnsföräldrar! Ha så kul!

• Nova och Nellies mamma

Har hört att det ska vara mer röj i Laganas, och lugnare i Argassi, men är lite rädd att det ska vara för lugnt.
    Vet inte riktigt hur stort det är i Argassi...och har hört att stränderna är bätrre i Laganas?
    Någon annan som har varit där?

• Nova och Nellies mamma

Någon som varit där?

• majsan74

Jag har varit i Laganas två gånger och det är fina stränder där och så mycket röj tycker jag inte att det var

• Nova och Nellies mamma
    Svar på #4
    majsan74 skrev 2008-03-13 16:24:28 följande:
    Jag har varit i Laganas två gånger och det är fina stränder där och så mycket röj tycker jag inte att det var
    Har ni haft med barnen på de resorna?
  • majsan74

Nej, där var vi innan vi fick våran Moa men jag skulle kunna tänka mig åka dit med barn.

• Clever LG

Laganas har fina sträder och när vi var där i Juli så var det mycket engelsmän och röj.

Vi har även varit i Aragiassi och stortrivdes, mysiga resturanger och något lugnanre. Dock är stranden inte så fin men det går gratisbussar.

• Ankianka79

Var i Argassi förra sommaren och det är en mysig ort. Lång och smal, följer kusten.
    Finns en hel del restauranger, en jättefin minigolfbana, en del uteställen mm.
    Stranden är liiiten. Det finns små vikar liksom, men det finns en bit där stranden är lite större.
    Det finns en del poolområde där man får bada och låna solstolar gratis.
    Vi hade med oss vår som som då var 15 månader och vi hade en liten strandvik nedanför vårt hotell som vi var mycket vid. Alldeles lagom, långgrunt och lugnt vatten. Inte mycket folk så det fanns plats att springa på.
    Det går en trafikerad gata genom hela Argassi, så där får man hålla koll på barnen. Tyvärr finns ingen bilfri strandpromenad eller dylikt.
    Trevlig resa!

• ckey

Hej
    Jag har både jobbat och semestrat med barn på Zakynthos. Vi tycker om Tsilivi, vilket är väldigt familjevänligt. Argassi är mycke bättre än Laganas, om du inte är en festprisse förståss. Något att tänka på när man åker med barn till Zakynthos är sjukvården. Sista gången vi åkte var min Isabelle ca 2 år och vi fick alla magsjuka. Isabelle behöll ej ens vatten och blev fort uttorkad och nästan medvetslös. Vi åkte till sjukhuset, där de knappt kan engelska, där hon fick dropp över natten. De ville behålla oss längre men vi checkade ut då hon verkade bättre. Jag är sjuksköterska och bedömde att vi var bättre därifrån. Det var skitigt, inga sitsar på toaletterna, ingen tvål vid handfaten, inget arrangerat för föräldrar när det gällde vart man skulle sova så jag fick dela säng med Isabelle. Jag såg ingen sjuksköterska tvätta händerna så jag insisterade på att de skulle ha på sig handskar, med de vägrade och jag fick en utskällning av läkaren. De har inga pengar att satsa på sjukvården.
    Vill ej avskräcka dig för Zakynthos är underbart. Bästa är att hyra en bil och köra runt på ön och upptäcka underbara stränder t ex banana beach och de andra stränderna du kommer till om du åker vidare genom Argassi. Dagtur till Kefalonia, ön norr om Zante, är ooootroligt vacker. ha det så trevligt.

• trollurvas

Var Laganas för fyra år sedan. Det var den mest avkopplande semester jag någonsin haft. Helt underbart, skulle inte tveka en sekund att åka tillbaka. Nu var vi iof där sista veckan i september, men jag kan varmt rekomendera resemålet...

• Nova och Nellies mamma

Tack så jättemycket för alla fina svar. Vi har nu bestämt oss för Argassi och tror och hoppas att vi kommer bli nöjda med det.

Svar på tråden Zakynthos - Laganas eller Argassi?