Zakynthos - Laganas eller Argassi?
Hej
Jag har både jobbat och semestrat med barn på Zakynthos. Vi tycker om Tsilivi, vilket är väldigt familjevänligt. Argassi är mycke bättre än Laganas, om du inte är en festprisse förståss. Något att tänka på när man åker med barn till Zakynthos är sjukvården. Sista gången vi åkte var min Isabelle ca 2 år och vi fick alla magsjuka. Isabelle behöll ej ens vatten och blev fort uttorkad och nästan medvetslös. Vi åkte till sjukhuset, där de knappt kan engelska, där hon fick dropp över natten. De ville behålla oss längre men vi checkade ut då hon verkade bättre. Jag är sjuksköterska och bedömde att vi var bättre därifrån. Det var skitigt, inga sitsar på toaletterna, ingen tvål vid handfaten, inget arrangerat för föräldrar när det gällde vart man skulle sova så jag fick dela säng med Isabelle. Jag såg ingen sjuksköterska tvätta händerna så jag insisterade på att de skulle ha på sig handskar, med de vägrade och jag fick en utskällning av läkaren. De har inga pengar att satsa på sjukvården.
Vill ej avskräcka dig för Zakynthos är underbart. Bästa är att hyra en bil och köra runt på ön och upptäcka underbara stränder t ex banana beach och de andra stränderna du kommer till om du åker vidare genom Argassi. Dagtur till Kefalonia, ön norr om Zante, är ooootroligt vacker. ha det så trevligt.