Tårta med Dumlekräm
Jag ska göra en tårta med dumlekräm och jag undrar vad man kan ha mer? Tårtan ska ha två lager men jag tycker de blir för sött me dumlekräm på båda lagerna! Har du nåt förslag på fyllning som passar me dumlekräm?
Jag ska göra en tårta med dumlekräm och jag undrar vad man kan ha mer? Tårtan ska ha två lager men jag tycker de blir för sött me dumlekräm på båda lagerna! Har du nåt förslag på fyllning som passar me dumlekräm?
Passionfruktsmousse är gott till.
Något syrligt, som hallon eller jordgubb (obs! Det bästa är om bären är osötade)
hallonfrmage! mums, har även på lite tinade hallon utan att sockra dom först, på det lagret. blir ett gott bryt mot det söta!
Jag hade lättsockrade mosade hallon och det blev gott.
dumlekräm???
Kan man få recept?
hetta upp 3 dl grädde med 180 g (24st) dumlekolor i en kasrull. rör hela tiden, får inte koka då kan det skära sig. låt stå i kylen över natten eller tills det är riktigt kallt, sen är det bara att vispa! mums...
en till dumlefluffstråd
Mums...
*skriver ner receptet*
Tror ni de skulle funka bra me blåbär?? tål inte hallon och tycker inte om jordgubbar... Är lite lustig av mig...
Jag ska också göra dumletårtor, jag hade tänkt ha citronkräm av nåt slag på det andra lagret, men jag vet inte om det blir gott, ska provbaka i helgen. Men kankse någon har provat redan?