Inlägg från: Lifeline |Visa alla inlägg
  • Lifeline

Tårta med Dumlekräm

Jag ska göra en tårta med dumlekräm och jag undrar vad man kan ha mer? Tårtan ska ha två lager men jag tycker de blir för sött me dumlekräm på båda lagerna! Har du nåt förslag på fyllning som passar me dumlekräm?

• Svar på tråden Tårta med Dumlekräm
  • Lifeline

Tror ni de skulle funka bra me blåbär?? tål inte hallon och tycker inte om jordgubbar... Är lite lustig av mig...

• Lifeline
    Lopzie skrev 2008-03-13 18:26:06 följande:
    Jag ska också göra dumletårtor, jag hade tänkt ha citronkräm av nåt slag på det andra lagret, men jag vet inte om det blir gott, ska provbaka i helgen. Men kankse någon har provat redan?
    JAg ska göra min först på onsdag nästa vecka så om det blir bra me citronkräm så kanske du kan säga till?
  • Lifeline
    Lopzie skrev 2008-03-15 19:26:08 följande:
    lifeline;Har smakat på tårtan i dag, perfekt med citronen tyckte tjejerna, boysen tyckte inte om det alls. Själv tyckte jag att citronen var mycket godare än dumlen.Men de bröt av varandra jättebra verkligen!
    Jag har kommit fram till att de antagligen blir vanilj kessela blandat med blåbär på det andra lagret!
    Tycker de låter bra iallafall!

Använder du 15 dumlekolor i din fluff??
    På mitt recept står de 24, med de låter enormt sött! Kanske är bättre me lite färre kolor så tänderna inte fastnar i varann....
  • Lifeline

vill ha fler barn skrev 2008-03-17 18:36:09 följande:

Var har ni dumlefluffen?På toppen av en tårta eller som fyllning?Vanlig tårtbotten?Behöver fullständig beskrivning! Gärna med fotto!
    Jag la min på toppen efter mycke om och men, men de sk ajga aldrig göra om! De blev alldelesf ör kladdigt och tårtan blev förstörd! Håller på med en ny nu!
    Tur att man gjorde lite extra dumlekräm!!
Svar på tråden Tårta med Dumlekräm