får man bada badkar när man e gravid?
får man bada vamrt hemma i badkaret när man e gravid?
får man bada vamrt hemma i badkaret när man e gravid?
Mitt vatten gick och jag fick inte bada....konstigt olika sjukhus har väl olika regler??
Här i Usa avråder man att bada för varmt.
Jag badade jätte mycket med mina båda barn i dag 6 och 5 när de var i magen men denna haha e jag mer försiktig eftersom min läkare har avrått men jag har iof en hög risk grav.
Jag har hört att man inte ska bada varmt mer än 10-15 min de första tolv veckorna för då kan risken för ryggmärgsbråck öka. Men jag vet inte om det är vetenskapligt....
Det är mest sannorlikt absolut inte vetenskapligt. Har ett barn med rmb och har aldrig hört talas om detta. Och jag läsre allt jag kommer över. Låter som den om att om "man ser en yxa i en huggkubbe är man är gravid, så föda barnet med kluven gom." En gammal skröna mao.
Bada på du, som alla andra sagt. Sen kan jag ju tipsa om att inte bada för ofta eller för länge om du samlar på dig massa vatten i kroppen mot slutet. Visst är det skönt och avkopplande men värme gör att kroppen sväller ännu mer.
jag har t.ex. karpaltunnelsyndrom och jag bör helst inte skölja mina händer under varmvatten ens för det ökar trycket på nerverna. Men som sagt, det är något man kanske lider mer av mot slutet sen :)
Jag badade vaaarmt bad i stort sett varje dag under heka graviditeten! Speciellt på slutet när magen är tung va det superskönt!!
Hej!
En kompis till mig sade att man inte skall bada bubbelbad när man är gravid. Är det någon som vet något om det??
Jag badade i hett vatten varenda dag när jag var gravid och det var det bästa jag varit med om. Man blir viktlös, musklerna slappnar av. Bebisen skyddas av fostervätskan och den ändrar inte temperatur på en gång.. Bada på du, om du tycker det är skönt. Innan vattnet går är infektionsrisken i livmodern mer eller mindre noll eftersom allt skyddas av slemproppen. Inget kommer in, det kan bara komma UT nåt.
Tack, Sess82!
Bada på så länge inte vattnet gått.