• sara johanna

Renings ritualer för hemmet sökes!!!

Jag ska snart flytta... och jag skulle bli tacksam för alla tips om Rening på det nya hemmet och liknande...

• Svar på tråden Renings ritualer för hemmet sökes!!!
  • Rabelais

Klorin eller ytdesinfektion är nog det starkaste du bör använda men vanlig såpa och vatten funkar.

• Catalina

En salviabunt kan du använda dig av vid en reningsritual...du kan tända några via ljus också o glöm inte att svepa rökelsen runt dig också.....salvia finns i välsorterade newagebutiker,mässor o på nätet....www.newpage.se...lycka till med din reningsprocedur

• Alvi

Feng Shui: Klappa händerna i hörn så "virvlar du bort" gammalt groll som ligger och gror typ...

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Rabelais

Glöm inte att kolla filtret i spisfläkten, det blir rejält äckligt snabbt och förre boende kan mycket väl ha glömt att diska det.

• sara johanna

Tack sisu & catalina! de va exakt sånna förslag jag letade efter!!!

de där andra som Rabelais föreslår är sånt jag redan lärt mej, men tack för omtanken och tippsen!

• Rabelais

Ja särskilt spisfläkten. Det samlas fett där som kan börja brinna.

• Millangbg

När di renat med salvia så vädra efter gärna korsdrag så de gamla energierna kan "´flyga" ut å nya rena energier kommer in!

• TTOO
    Millangbg skrev 2008-03-15 14:08:14 följande:
    När di renat med salvia så vädra efter gärna korsdrag så de gamla energierna kan "´flyga" ut å nya rena energier kommer in!
    HAHAHAHAHAHAHAHA :D
  • Catalina

vädra inte...du vet inte vad det kommer in för nya energier i ditt hem

• LykkeLee

Allt du behöver är en bunt vit salvia, ett vitt ljus och tändstickor.
    Se till att du har allt detta.

Tänd på salvian.

Ställ dig sedan mitt i rummet
    eller så nära mitten du kan
    komma, vänd dig åt det
    väderstreck du anser är
    lämpligast och tillkännage
    dina avsikter med en hög och
    klar röst:

Här står jag, i centrum av universum
    redo att utan rädsla kontakta andra
    intelligenser
    Alla goda, kärleksfulla, högre väsen
    som älskar mig och vill mitt bästa
    är välkommna till denna helgade plats.
    Inga negativa krafter, influenser,
    energier och väsen är välkommna.

Vik hädan, allt ont!

Håll röken från salviabunten framför dig medan
    du långsamt går ett varv runt rummet,
    motsols.
    Se hur röken stiger upp i luften
    omkring dig, känn hur dess
    höga, rena vibrationer driver bort
    alla lägre väsen och energier
    som kan ligga på lur.
    När du är tillbaka vid utgångspunkten
    lägger du ifrån dig salviabunten,
    tar ljuset i handen och säger:

Må detta vita ljus vars
    rena, heliga låga skyddar
    och omsluter mig som en
    kärleksfull modersfammn
    bränna bort all negativa
    infulenser som söker sig hit.

Tänd ljuset och koncetrera dig på
    den gyllene lågan i några ögonblick.
    Om du vill kan du gå ett varv
    runt rummet med ljuset i din hand
    som du gjorde med salvian.
    När du är färdig ställ dig ifrån
    ljuset och känn att rummet är fritt
    från negativitet.
    Du avslutar ritualen med att säga
    "Ske min vilja"

• TTOO
    LykkeLee skrev 2008-03-16 22:54:51 följande:
    Dravel.
    Ska man inte snurra 63 grader åt höger efter att man har sagt "Vik hädan, allt ont!"?
  • LykkeLee
    TTOO skrev 2008-03-16 22:59:32 följande:
    Ska man inte snurra 63 grader åt höger efter att man har sagt "Vik hädan, allt ont!"?
    Det är möjligt. Jag fick denna reningsritual av en vän..
  • TheReLe

Herregu... Hur kan man tro att EN reningsritual fungerar universiellt? Du lägger dina energier in i det DU gör på ditt sätt.
    Jag gör som Rabelais faktiskt och helst i tysthet och när jag gått igenom hela lägenheten och rengjort så tvättar jag all tvätt, byter sänglinnen och duschar mig till slut, som sista ritual så slängs allt skräp. Och så promenerar jag en timme och fyller på kyl och frys med nytt.
    Finns inget bättre sätt (för mig) att rensa huset på dåliga energier. Min sambo har HELT andra grejer för sig som funkar för honom men i slutändan genererar bägge nya energier och i mitt fall så brukar jag ofta få oväntade pengar när jag gör så här...

• LykkeLee
    TheReLe skrev 2008-03-16 23:14:10 följande:
    Herregu... Hur kan man tro att EN reningsritual fungerar universiellt? Du lägger dina energier in i det DU gör på ditt sätt. Jag gör som Rabelais faktiskt och helst i tysthet och när jag gått igenom hela lägenheten och rengjort så tvättar jag all tvätt, byter sänglinnen och duschar mig till slut, som sista ritual så slängs allt skräp. Och så promenerar jag en timme och fyller på kyl och frys med nytt.Finns inget bättre sätt (för mig) att rensa huset på dåliga energier. Min sambo har HELT andra grejer för sig som funkar för honom men i slutändan genererar bägge nya energier och i mitt fall så brukar jag ofta få oväntade pengar när jag gör så här...
    ja så är det nog.. ville bara hjälpa till eftersom detta har funkat för mig.. men du har rätt i det du säger..
  • Hanna36

Jag fick förklarat för mig att jag skulle öppna ett fönster eller en dörr i andra ändan av huset , tända på salvia och börja gå med det igenom alla rum.. tänka sig som en stor plog med stort vitt ljus bakom sig som plöjer bort allt negativt, ut genom fönsret!

• TheReLe
    LykkeLee skrev 2008-03-16 23:26:39 följande:
    ja så är det nog.. ville bara hjälpa till eftersom detta har funkat för mig.. men du har rätt i det du säger..
    Jag förstår vad du menar, ber om ursäkt, jag lät lite väl dompterande såg jag när jag läste texten.. Det är bara det att jag skriver som jag tänker just nu för jag är så trött och det är ju inte alltid lätt att läsa in rätt tonläge i de skrivna orden. Ber om ursäkt
  • Lycklig med Grodd

TheReLe: Du skojar

• LykkeLee
    TheReLe skrev 2008-03-16 23:41:00 följande:
    Jag förstår vad du menar, ber om ursäkt, jag lät lite väl dompterande såg jag när jag läste texten.. Det är bara det att jag skriver som jag tänker just nu för jag är så trött och det är ju inte alltid lätt att läsa in rätt tonläge i de skrivna orden. Ber om ursäkt
    Ingen fara
Svar på tråden Renings ritualer för hemmet sökes!!!