• Lucky Little Me

O´boy istället för kakao?

Blev megasugen på kladdkaka men har varken kakao eller blockchoklad hemma, har inte heller någon möjlighet att gå iväg å handla. nån som testat att använda o´boy istället för kakao, funkade det isf?

Eller finns det kanske nån som har nå recept på kladdkaksliknande bakverk där man använder o´boy?

Tacksam för svar

• Svar på tråden O´boy istället för kakao?
  • Lucky Little Me

ingen som kan hjälpa?

• Lucky Little Me

ingen som kan hjälpa?

• jummie

Har för mig att jag använt Oboy för hundra år sedan o det blev inte lika mkt chokladsmak! Smakar väl inte helt toppen i en kladdkaka..

• Lucky Little Me

ok, synd. tack för svaret iaf..

jummie skrev 2008-03-13 19:43:35 följande:
    Har för mig att jag använt Oboy för hundra år sedan o det blev inte lika mkt chokladsmak! Smakar väl inte helt toppen i en kladdkaka..
  • missis

men prova tycker jag, men du måste nog ta mycket mer oboy jämfört med om du hade kakao, o tänk på att oboyen är ju söt så du kanske kan utesluta lite av sockret. lycka till!!!!

• Lucky Little Me

vill helst ha ett recept som nån säger funkar. e rädd för att jag kommer bli megasur om jag misslyckas.. hihi, gravidhormoner

missis skrev 2008-03-13 19:47:24 följande:
    men prova tycker jag, men du måste nog ta mycket mer oboy jämfört med om du hade kakao, o tänk på att oboyen är ju söt så du kanske kan utesluta lite av sockret. lycka till!!!!
  • missis

hmm, inte lätt då, vet hur det är, har ju varit gravid själv..

• Lucky Little Me

tur att sambon jobbar långt hemmifrån just nu, kommer hem först imorrn, stackarn hörde på en gång att nått va fel då han ringde :-P

• Lucky Little Me

tur att sambon jobbar långt hemmifrån just nu, kommer hem först imorrn, stackarn hörde på en gång att nått va fel då han ringde :-P

• ixus

Rent spontant nej, men vad vet jag
    Testade att göra chokladbollar med det istället för kakao = inte gott! Yäck

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • Lucky Little Me

jag får tacka alla som svarat, ger nu upp och slänger mig i soffan framför simpsons iställe

• Neko

Det går bra i chokladbollar iaf tycker jag, fast man kanske ska ta lite mindre socker, annars blir det väldigt sött. Jag skulle testat om jag var du.

Svar på tråden O´boy istället för kakao?