• mrs holiday

boende+parkering nära Arlanda?

Vi ska till Spanien i juni och kommer att flyga tidigt på morgonen. Det bästa vore att övernatta på hotell i närheten, då vi har en bit att åka från vår hemstad. Vi måste också långtidsparkera vår bil och vill ha en smidig transfer till och från flygplatsen. Någon som kan rekommendera (alternativt inte rekommendera!...)något boende i kombination med långtidsparkering? Vi är en familj på två vuxna och två barn.

• Svar på tråden boende+parkering nära Arlanda?
  • Tecken

Hotell har jag inte koll på. Däremot har vi flera gånger parkera på Benstockens Långstidsparkering, och alltid varit nöjda.

• fia sthlm

Vet inga billiga boende.
    Däremot rekomenderar jag att ni parkerar på långtidsparkeringen som arlanda erbjuder.
    Det går bussar från parkeringen till terminalen var 10 min om inte oftare, supersmidigt, och det kostar bara några 100-lappar att stå parkerad i 1 vecka.
    Då vet man att bilen är någorlunda bevakad med.

• zaaga

Måby park!!

Ligger strax intill Arlanda, dom erbjuder parkering och har enklare boende + frukost.
    Helt suveränt och dessutom billigt!! Vi använder oss alltid av dom.

www.mabypark.se

• Tecken

Från Benstocken (som jag skrev om i ett tidigare inlägg), så går det också bussar till Arlanda. Den är kameraövervakad dygnet runt, så det känns tryggt att ställa ifrån sig bilen där. Jag tror även att det är en av de billigaste parkeringarna. Kolla själv på: www.benstockens.se

• Marie IE B

Boka tid på Benstocken i god tid ! Jag skulle boka igår för perioden 21 mars - 5 april men det fanns inga lediga platser var svaret jag fick. Som tur var fanns plats på Arlandas Beta-parkering som kostar ca 100 kr mer för  2 veckor.

• boki

Jag tittade runt inför våran resa i maj, och klart billigast och bäst var quality hotell 890kr för våran famlij två vuxna och två tre-åringar och då ingick parkering och transfer t-r (resan tar ca 5-10minuter) till gaten. Perfekt tyckte vi då bara långtidsparkeringen kostade nästan 600kr!

• boki

Glömde säga att då ingår frukost som serveras från 03.30 och i annat fall kan man få med sig frukostpaket..

• mrs holiday

Tack för alla svar! Det lät ju jättebra med Quality hotell, boki. Parkerade man vid hotellet? Var det ett kampanjpris, eller deras normala pris? Det är inte helt lätt att få en prisbild med övernattning, parkering och transfer på alla hotells hemsidor, svårt att jämföra priser och villkor.

zaaga, Måby park har vi parkerat på tidigare, det har fungerat hur bra som helst. Men jag var lite tveksam till deras boende, såg lite "vandrarhemsaktigt" ut? Jag gillar hotellkänsla!

• boki

Det är deras charterpris så man måste uppge vilket charterbolag man åker med men det gäller tydligen alla researrangörer, man parkerar tydligen vid hotellet. jag vill också gärna ha hotellstandard och hotellfrukost :)

Svar på tråden boende+parkering nära Arlanda?