Omega-3kapslar som inte ger eftersmak av fisk?
Jag började ta Omega-3kapslar, men fick sluta, för de gjorde att jag rapade "böckling-rapar", äckligt! Finns det några som inte har den bieffekten?
Jag började ta Omega-3kapslar, men fick sluta, för de gjorde att jag rapade "böckling-rapar", äckligt! Finns det några som inte har den bieffekten?
Jag har inte upplevt detta. Köper Omega FX ifrån www.gymvaruhuset.se
1000 kapslar för 399kr
Fast du kanske skall testa mindre mängd först och se om du får samma äckelsmak av dom också.
Det kanske beror på att själva kapslarna är av olika typ, en del kanske smälter tidigt och ger denna effekt(en gissning bara).
jag har omega 3 från ett företag som ja säljer för och jag fick också det när jag började men nu har vi fått en ny varant omega3 som man har tagit bort lukten på så nu slipper jag rapa lax
Jag tar mina Omega-3-kapslar precis innan jag ska lägga mig. Då behöver jag i alla fall inte vara vaken när fisksmaken kommer
Jag äter inte fisk så jag tar istället linfröolja några ggr i veckan, denna blandas med typ salladsdressing för att undvika smaken. Inga efterverkningar alls
Jag köper omega forte, finns på Life och Apoteket, de smakar lite precis då du sväljer den men jag har aldrig rapat fisksmak av dom
Eye q.
Fungerar kanon!
linfröoljan finns i kapslar också, på det sätter slipper man all smak
eller så äter man krossade linfrön för att få i sig oljan och som ett plus så får man en hel del fibrer också på köpet
Blanda linfrön i morgonmyslin och ät Ledins Omega 3 (500mg)
så slipper du rapa fisk...
Lycka till!
Har aldrig varit med om att rapa fisk av mina omegakapslar..
Har ACO omega3 forte...
snuvig ==>
Hur menar du då? Att det oxideras och blir dåligt?
Behöver man inte käka väldigt mycket linfröolja för att få i sig det man behöver?
Jag käkar beställer mina Omega3 kapslar från "Fritt flyt"
2 kapslar när jag äter frukost-shaken och jag känner ingen eftersmak jag inte.
Tror det är supernyttigt med Omega3.
Jobbar på särskola och jag vet inte om det är inbillning, men ungdomar käkar det och som har autism & Adhd tycks jag märka en skillnad på efter en tid... vågar inte säga om det beror på det, men man har ju läst lite forkning och enligt den så hjälper det dessa ungdomarna.
Jag tog kapslarna innan jag gick o la mig i går, det funkade bra!
"Livsmedelsverket avråder från intag av krossat eller malt linfrö som livsmedel för att tillgodose fettsyrebehov."
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
snuvig ==>
Allt detta står redan på förpackingen.
Och när man öppnat förpackningen så skall det förvara i kylen för att det inte skall härskna.
Så det är fortfarande ett bra sätt att få i sig lite mer omega fett.
Själv kör jag både med fiskolja och krossade linfrön.
Dessutom så smakar de ganska ok (krossade linfrön alltså)