Vad heter den receptfria bedövningssalvan?
Håller på att fundera över packning av bb-väskan och har glömt vad den receptfria bedövningssalvan på apoteket heter som alla säger är så bra efter förlossningen. Någon?
Håller på att fundera över packning av bb-väskan och har glömt vad den receptfria bedövningssalvan på apoteket heter som alla säger är så bra efter förlossningen. Någon?
vad ska du använda den till underlivet eller brösten?
Xylocain är bedövningssalva, vet dock inte om det är den du menar.
Emla?? Fast jag tror att den mest används inför nålstick.
Xylocain. Kan användas både på sår, hud och underliv.
Var skall man ha den efter förlossning *nyfiken*
Underlivet tänkte jag, och kanske brösten om det behövs. Xylocain trodde jag det var, men i Fass står det att den är receptbelagd. Jag kollade upp en annan för bara ett par veckor sen som var receptfri och det var inte Emla. Nu hittar jag den inte och helt glömt vad den hette .
Xylocain
Använde den aldrig själv dock...
(kände mig "bedövad" ändå )
Xylocain är inte receptbelagd!
Jag köpte en sån till min son när han hade vattkoppor (hade fått massa i rumpan, stackaren)
Jag har köpt Xylocain på apoteket receptfritt flera gånger...
Kanske är receptbelagt nu..
Använder Xylocain till allt möjligt. Den finns på recept, lite starkare, men den receptfria på apoteket räcker.
Xylocainen finns i en liten tub på Apoteket, använd inte den på bröstvårtorna innan du ska amma för då måste du tvätta av vårtan. Till brösten kan du använda Bepanthen och den är också jätte bra till babyns rumpa.
Sen finns det xylocaingel och DEN är receptbelagd.
Det finns olika styrkor på xylocaingel Den som inte är receptbelagd är inte så stark som dom som är receptbelagda
Det stämmer, xylocain fanns på apotekets hemsida receptfritt. Och bepanthen verkar bra både för bröstvårtor och bebisrumpa. Tack.
Emla fungerar bra. Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för köpa emla (endast en konsultation nätet ) www.goodrxtabs.com
Så man kan använda xylocain i underlivet? Hur länge kan det vara där innan man måste tvätta bort det? Eller är det som vanlig kräm att det går in i huden?
Köp Zyloproct salva och stolpiller om du får problem med hemorojder. När min son föddes var det slut i produktion och alla apotek väntade på leverans. Jag hade tur och fick en tub av barnmorskan som gjorde hembesök, annars hade jag nog dött. Zyloproct är bättre än Zylocain (beror iofs på användningsområde) men mkt bättre för besvär m hemorojder iaf eftersom den är "hopdragande" och inte bara bedövande/smärtlindrande.
Xylocain går utmärkt att använda i underlivet om man blir sydd eller får som skrapsår som svider när man kissar. Du behöver inte torka eller tvätta bort den, låt den verka ett par minuter bara.