Har något av dina barn trillat ner från sin matstol?
Har detta hänt något av dina barn? Hur gick det till? varför? I vilken ålder.
Har detta hänt något av dina barn? Hur gick det till? varför? I vilken ålder.
Ja det har hänt, han ställde sig upp i stolen o trillade bakåt o slog i huvudet. Anl, för att han ställde sig upp , han va 1
Nej.
Av ren princip spänner jag alltid fast. Utan undantag. Oavsett om barnet bara ska sitta någon minut och jag sitter med hela tiden så sätter jag alltid fast.
Min lilleplutt har inbyggd sele i sin stol och hans storebror fick ha en extraköpt sele i matstolen.
Nej inte än...
Nej, inte än. Men hon är på väg ofta...hon har en tripp-trapp stol och sitter inte direkt stilla på den...
nej inte än, men det är nog bara en tidsfråga tyvärr
Japp, vår son är 19 månader och har en tripp trapp som vi har tagit bort bygeln på. Han trillade ner när han var påväg att klättra upp för att sätta sig. Det är sånt som händer och det är ofta så barn lär sig. Fallet blev inte så jätte högt så det var ingen fara. Sonen är nu så stor att han går till stolen själv och drar ut den för att klättra upp. Det känns då "säkrare" att inte ha någon bygel för det blir ännu svårare för honom att klättra i den om bygeln är kvar. Man kan inte ha 100% koll på barn jämnt och han har inte direkt trillat från den någon mer gång. Sen klättrar ju barn på allt emellanåt och även om man står/sitter precis bredvid så hinner man inte alltid med... tyvärr... man får hoppas att det inte går så illa bara.....
Grannens grabb trillade ner från sin tripp trapp när de tagit bort bygeln när han var drygt 1½ år. De satt och åt och han "glömde" att de tagit bort bygeln ett par veckor innan så han lutade sig snett framåt som han brukade innan när bygeln var där och for rätt i backen... han fick hjärnskakning, men det gick bra ändå... sen hände inte det något mer...
Nej, ingen av mina barn har trillat ur stolen och de har inte varti selade.
Jooo! Olivia ställde sig upp i matstolen en gång när hon var två år.
Hon tog ett litet steg bakåt och tippade över ryggstödet och föll pladask på rygg ner på golvet!
Hon var jätteledsen i kanske tio minuter och sen skulle hon klättra upp och ställa sig i stolen igen (det fick hon INTE!)
Efter några veckor upptäckte mormor en knöl på nyckelbenet, hon hade BRUTIT det utan att vi hade märkt nåt!!! Hon hade bara varit liiiiite gnällig just när man lyfte upp henne från golvet i nån dag efteråt.
Då kände man sig som världens sämsta mamma!!!
Har dock aldrig velat ha sele i matstolen eftersom jag föreställer mig hur de sätter i halsen och selen krånglar så att jag inte kan få upp dem ur stolen!!
Frågar här med...VARFÖR alla dessa omröstningar om ifall barnen ramlat ner från än det ena än det andra??
Vad är poängen??