• Anonym (Anki)

Min man tycker inte att jag är söt

Jag och min man har varit ihop i 12 år, gifta i 7 och han har inte en enda gång sagt något positivt om mitt utseende. En gång i början frågade jag om han tyckte jag var söt, men då sa han att han fastnade för mig för att jag var trevlig.
    Jag vet att utseendet inte är det viktigaste och att min man älskar mig, men jag skulle gärna ha velat höra nån gång att jag iaf ser fin ut när jag klätt upp mig eller liknade jag sa det åt honom en gång: att jag visste att jag inte var söt, men att han väl kunde säga något positivt om kläderna iaf och då sa han inget....

Brukar era män ge er komplimanger? Tycker din man att du är söt? Jag trodde det var så att man tycker att den man älskar är fin, men så är det tydligen inte

• Svar på tråden Min man tycker inte att jag är söt
  • m a m a t  r e

Jag har nog inte fått höra att jag är söt... Han säger saker som "Älskar dig världens underbaraste sexigaste Qvinna!"

• Anonym (osnygg)

Min sambo säger heller aldrig att jag är söt eller snygg eller fin... Jag har bantat ner mig 15kg nu (bebiskilona + lite till) han har aldrig sagt nåt om det heller.

Om jag säger att jag är ful, så säger han bara... nä det är du inte. Han lägger inte till nåt positivt.

Men jag vet att han älskar mig mest av allt (efter barnen då).

Din man kanske inte tänker på det där med utseende. Men fråga honom nu i dagsläget.. för 12 år sen är ju ett tag nu.

• AllStared

Vi har dock bara varit tillsammans i 2½år, men han talar om för mej hela tiden om hur fin jag.

Blir fru 26/7 ♥ allstared.blogg.se ♥ Inne på 2:a försöket
  • TheMilky

Söt är jag bara när jag är förvirrad tydligen Men han talar alltid om hur vacker och fin han tycker jag är. Särskilt nu när man är höggravid, fet och celluliterna invaderar hela kroppen känns det som. Då kan han stå och titta på mig och säga: "Du är så vacker älskling.." Ibland fattar jag inte hur han tänker
    Det värsta i komplimang jag fått av ett ex är:
    "Du är så praktisk."
    Det var... annorlunda. Praktisk är typ en kundkorg, eller diskmaskin och sånt. Men, men

• Anonym

Jag får nog snarare höra för mycket positiva kommentarer (ta inte detta fel nu ) mest troligt för att min sambo inte vet hur man visar uppskattning på annat sätt... Så problemet kan alltså vara det omvända också!! Jag skulle vilja att han lyssnade uppmärksamt på mej, fråga saker om min vardag för att han är intresserad.... Inte bara - Du är världens bästa, eller - Jag älskar dej, eller Gud vad snygg du är.... för i mitt fall börjar det kännas bara som tomma ord....

• mamma till Alexander

Min man ger mig komplimanger dagligen, oftast flertal gånger om dagen. Han säger väldigt ofta saker som att "du är jättesöt", "du är den vackraste kvinnan i världen" "du blir bara vackrare och vackrare för varje år som går" "du är den sexigaste som finns" mm mm. Sedan ger han ju mig en massa komplimanger för min personlighet också givetvis, men det var ju inte det frågan gällde. Så jag känner mig väldigt uppskattad! Men man behöver ju inte alls tycka att ens partner är snyggast och sötast i världen. Däremot borde man ju gilla ens partners utseende något iallafall. Tycker att det är hemskt av din partner att aldrig ge dig någon komplimang. Alla har säkert något vackert och när du klätt dig snyggt så kan han väl åtminstone kommentera det. Ingen mår ju bra av att inte känna sig uppskattad.

• Marlean

Gör en makeover ts! =) Och skit i vad han tycker om ditt utseende, är det inte insidan som räknas?

• Anonym (Anna)

Jag får nog snarare höra för mycket positiva kommentarer (ta inte detta fel nu ) mest troligt för att min sambo inte vet hur man visar uppskattning på annat sätt... Så problemet kan alltså vara det omvända också!! Jag skulle vilja att han lyssnade uppmärksamt på mej, fråga saker om min vardag för att han är intresserad.... Inte bara - Du är världens bästa, eller - Jag älskar dej, eller Gud vad snygg du är.... för i mitt fall börjar det kännas bara som tomma ord....

Bor du oxå ihop med min sambo? kände igen mig massor =)

• Anonym

Nja, SÖT har jag inte heller fått höra.
    "Du passar bra i den där" och "Du är så sexig" men inget annat tror jag.

• LjuvligaJulia

Min sambo o jag har bara vart ihop i 2 år men jag får ständigt komplimanger... tror att det är jätte viktigt att bli bekräftad även om utseendet inte spelar största rollen!!!
    Numera e jag "sexigt gravid" enligt han o man behöver höra de när man känner sig blek, fet o hårig!=)

Svar på tråden Min man tycker inte att jag är söt