• Anonym (Anki)

Min man tycker inte att jag är söt

Jag och min man har varit ihop i 12 år, gifta i 7 och han har inte en enda gång sagt något positivt om mitt utseende. En gång i början frågade jag om han tyckte jag var söt, men då sa han att han fastnade för mig för att jag var trevlig.
    Jag vet att utseendet inte är det viktigaste och att min man älskar mig, men jag skulle gärna ha velat höra nån gång att jag iaf ser fin ut när jag klätt upp mig eller liknade jag sa det åt honom en gång: att jag visste att jag inte var söt, men att han väl kunde säga något positivt om kläderna iaf och då sa han inget....

Brukar era män ge er komplimanger? Tycker din man att du är söt? Jag trodde det var så att man tycker att den man älskar är fin, men så är det tydligen inte

• Svar på tråden Min man tycker inte att jag är söt
  • ÄnglaTwins

Jag och min sambo ger nästintill dagligen varandra små komentarer som söt, snygg, gullig, läcker mm...

Men en liten fråga ts, ger du din man komplimanger?

Jag tror att det är viktigt i ett förhållande att båda ger så inte båda förväntas ge och därför ger ingen.

• annie80

Min man har alltid varit bra på att ge komplimanger, även när jag som nu är höggravid. "du e fin" eller "du e vacker". Sexig har jag med hört att jag brukar vara. Hi hi.. Han är underbar. Vi har varit ihop i 7 år och gifta i 4 år.

• jarovean

Om min man skulle säga till mig att jag var jätte vacker om jag satt oduschad, snorig o i myskläder, skulle jag inte bli glad!! Då ljuger han ju!!!
    Jag skulle få svårt att tro på hans komplimanger när jag fixat mig lite extra... menar han det då eller ljuger han då med bara för att jag vill höra sånt???

• LjuvligaJulia

Hur känner du TS över att du inte får nån bekräftelse...har du försökt prata med din man om detta på allvar??

• wholelottarosie

Min fästman säger hela tiden att jag är fin och sexig, särskilt när jag känner mig ledsen då graviditeten gör att jag ser ut som en stor boll med massa celluliter. Men han har alltid varit bra på det! Om något så är der väl jag som borde säga det oftare till honom, för jag tycker verkligen att han är finast i världen. Vi har varit tillsammans i lite mer än 3 år.

Jag anser att man bör tala om för den man är tillsammans med att man tycker att denne är fin; man vill ju att personen ska må bra om man älskar honom/henne och då är det viktigt med komplimanger - speciellt när självförtroendet är i botten! Tycker det är dåligt av din man att inte tala om för dig att du är fin (vilket du är!), om han älskar dig så borde han tala om för dig att du är finast i hela världen, även om du precis har vaknat och håret ser ut som ett skatbo; han ska tycka att du är fin ändå!

• emertin

Å jag blir så ledsen för din skull Det klart att han måste kunna ge dig komplimanger... ger du aldrig honom några? Jag hoppas att ni kan prata om det och att han skärper till sig för det är du värd! KRAM

• Anonym

Åhh..  vad tråkigt att aldrig får höra att man är fin...
    Min man säger det precis varenda dag...  han poängterar också att jag är smart, klok, en bra mamma mm, mm. Vi har 7 år och 4 barn på "nacken".. :)

• Anonym (Anki)

Tack för alla svar! Jo, jag ger honom komplimanger, typ att han passar i sin frisyr, luktar gott, att jag är stolt över honom för nåt han gjort etc, men det har blivit mer sällan med åren, jag är rätt trött på att aldrig få höra något tillbaka
    Jag har pratat med honom om det här, men efter den där gången jag berättade om i TS, när jag sa att jag visste att han inte tyckte jag var söt och han inte sa ett ord så har jag inte sagt något mer.

• Cezi

ja, jag får massor och han säger att han älskar mig varje dag..

• LjuvligaJulia
    Anonym (Anki) skrev 2008-03-14 15:27:01 följande:
    Tack för alla svar! Jo, jag ger honom komplimanger, typ att han passar i sin frisyr, luktar gott, att jag är stolt över honom för nåt han gjort etc, men det har blivit mer sällan med åren, jag är rätt trött på att aldrig få höra något tillbakaJag har pratat med honom om det här, men efter den där gången jag berättade om i TS, när jag sa att jag visste att han inte tyckte jag var söt och han inte sa ett ord så har jag inte sagt något mer.
    Känns som om du måste prata med honom o verkligen kräva ett svar....jag hade aldrig klarat av att aldrig bli bekräftad...!!
  • Peggie

Jag får höra att jag är vacker/snygg/sexig...men ALDRIG trevlig/smart/rolig eller så. Det skulle vara kul. Han säger det bara när jag fiskar efter det...

• synanceia

Men min fråga till dig är, om han nu aldrig gett dig en komplimang, hur kunde förhållandet fortsätta? Jag tycker att i ett förhållande så är det superviktigt att man bekräftar varann. Jag tycker även att utseendet hos de man är med är viktigt, man måste ju vara attraherade av varann. Eller är jag helt ute och cyklar? Såklart det inte är utseendet jag blev kär i hos min sambo, men det var den jag la märke till först. Nej, jag skulle blir jätteledsen om han inte sa att jag var fin eller så. Hur är ditt självförtroede TS? Efter såhär många år och inte ha fått en enda komplimang av din partner. Sen kanske det inte är lika viktigt för alla, men för dig är det nog det eftersom du skapade tråden.

• Hillbillie

Jag tror faktiskt att han tycker att du är söt...för som du säger så tycker man ju om att titta på den man älskar. Och han valde dig nog inte bara för att du är "trevlig" - då kunde han ju ha valt i princip vem som helst...det finns ju gott om "trevliga" kvinnor, menar jag...

Däremot har ni ju efter så många år fastnat i ett mönster som kanske inte är så lätt att bara bryta nu. Han kanske inte hade nåt sinne för att ge komplimanger redan när ni träffades...och han har heller inte utvecklat något med tiden....och det kan kännas konstigt att bara börja helt plötsligt....

Eller så kanske han nånstans tänker att du ska bli mallig, utseendefixerad eller få för dig att du kanske är attraktiv för andra män, om du skulle tro att du är söt....

Fortsätt du att piffa till dig ibland, och strunta i hans okänslighet. Om du snofsar upp dig så att du själv tycker att du är fin, så är du det säkert i hans ögon också även om han inte säger det! Och om du får komplimanger av andra män så kanske han vaknar till?

• inferno

Jag får inte heller komplimanger.....jag säger alltid till minsambo att han är fin i vissa kläder och så men det är inte mycket man får tillbaka....

• LjuvligaJulia
    synanceia skrev 2008-03-16 11:12:59 följande:
    Men min fråga till dig är, om han nu aldrig gett dig en komplimang, hur kunde förhållandet fortsätta? Jag tycker att i ett förhållande så är det superviktigt att man bekräftar varann. Jag tycker även att utseendet hos de man är med är viktigt, man måste ju vara attraherade av varann. Eller är jag helt ute och cyklar? Såklart det inte är utseendet jag blev kär i hos min sambo, men det var den jag la märke till först. Nej, jag skulle blir jätteledsen om han inte sa att jag var fin eller så. Hur är ditt självförtroede TS? Efter såhär många år och inte ha fått en enda komplimang av din partner. Sen kanske det inte är lika viktigt för alla, men för dig är det nog det eftersom du skapade tråden.

Jag håller med dig!!

Det måste finnas nåt i ens utseende som attraherar sen att det inte är det alltid som attraherar mest...min sambo tex. ser jag som charmig, ärlig och förbannat rolig!! Han är skojglad o vi har sjukt kul ihop det attraherar mig mest!! Det som attraherar mest i hans utseende är hans ögon...låter klychigt men så är det!
    Han får dagligen höra från mig med att han e fin, rolig, sexig mm... det ska va ömsesidigt att ge komplimanger!

Man måste ju få bekräftelse för att man ska fortsätta känna...hade aldrig klarat att inte få komplimanger!

TS: Jag tror det är viktigt för alla...man är ju inte mer än människa man måste få veta att man duger!! Lider med dig TS, o kan inte riktigt förstå varför din man gör som han gör....
    men jag tror inte han föll för dig bara för att du är trevlig;) även om du är det. Han måste ha sett nåt annat som gjort dig unik annars hade ni inte hållt ihop i så många år!!
    Alla har vi nånting som gör oss speciella och som gör att vi sticker ut!!! Nåt som e negativt för nån annan är positivt för den tredje!!=)

Svar på tråden Min man tycker inte att jag är söt