synanceia skrev 2008-03-16 11:12:59 följande:
Men min fråga till dig är, om han nu aldrig gett dig en komplimang, hur kunde förhållandet fortsätta? Jag tycker att i ett förhållande så är det superviktigt att man bekräftar varann. Jag tycker även att utseendet hos de man är med är viktigt, man måste ju vara attraherade av varann. Eller är jag helt ute och cyklar? Såklart det inte är utseendet jag blev kär i hos min sambo, men det var den jag la märke till först. Nej, jag skulle blir jätteledsen om han inte sa att jag var fin eller så. Hur är ditt självförtroede TS? Efter såhär många år och inte ha fått en enda komplimang av din partner. Sen kanske det inte är lika viktigt för alla, men för dig är det nog det eftersom du skapade tråden.
Jag håller med dig!!
Det måste finnas nåt i ens utseende som attraherar sen att det inte är det alltid som attraherar mest...min sambo tex. ser jag som charmig, ärlig och förbannat rolig!! Han är skojglad o vi har sjukt kul ihop det attraherar mig mest!! Det som attraherar mest i hans utseende är hans ögon...låter klychigt men så är det!
Han får dagligen höra från mig med att han e fin, rolig, sexig mm... det ska va ömsesidigt att ge komplimanger!
Man måste ju få bekräftelse för att man ska fortsätta känna...hade aldrig klarat att inte få komplimanger!
TS: Jag tror det är viktigt för alla...man är ju inte mer än människa man måste få veta att man duger!! Lider med dig TS, o kan inte riktigt förstå varför din man gör som han gör....
men jag tror inte han föll för dig bara för att du är trevlig;) även om du är det. Han måste ha sett nåt annat som gjort dig unik annars hade ni inte hållt ihop i så många år!!
Alla har vi nånting som gör oss speciella och som gör att vi sticker ut!!! Nåt som e negativt för nån annan är positivt för den tredje!!=)