• Anonym (slut o led)

kan man få bostadsbidrag när man bor i eget hus o har miljon lån?som ensamstående mamma

har funderingar på att skilljas men vill inte flytta....men hur ska man klara lånen o räkningar......
    2st barn... vilka bidrag kan man få?

• Svar på tråden kan man få bostadsbidrag när man bor i eget hus o har miljon lån?som ensamstående mamma
  • tea1982

Nope, man får inte bostadsbidrag om man har bostadsrätt..

• Anonym (slut o led)

vi äger huset och jag skulle ta över det själv tänkte jag isåfall....

tea1982 skrev 2008-03-14 09:50:35 följande:
  • Me o Mike

nee..
    Man KAN visst få bidrag om man har en bostadsrätt, men inga pengar som gör nån skillnad..

• Anonym (slut o led)

på bostadsrätt får man för de fick jag när jag var singel...

• Me o Mike

Ja du kan ju gå in på www.fk.se och testa..

Anonym (slut o led) skrev 2008-03-14 09:52:07 följande:

på bostadsrätt får man för de fick jag när jag var singel...
  • Birgitta2

Visst kan du få bostadsbidrag, precis som människor med insatslägenhet får det. Men jag vet inte hur de räknar på det.

De bidrag du får är underhåll och barnbidrag. Inga andra. Soc kan du nog glömma, de kommer kräva att du säljer huset. Du får börja jobba! Annars lär du aldrig klara lån och räkningar. Själv hade jag valt att flytta innan jag hamnat hos fogden. För då är det kört att få hyreskontrakt eller få köpa nåt annat.

• Birgitta2
    Får man visst det.
  • Anonym (slut o led)

hur klarar man av att behålla huset som ensamstående mamma med 2 barn ?

vill så gärna behålla huset......

• Anonym (slut o led)

jag jobbar heltid men lönen räcker ej är jag rädd för...

Birgitta2 skrev 2008-03-14 09:52:57 följande:
    Visst kan du få bostadsbidrag, precis som människor med insatslägenhet får det. Men jag vet inte hur de räknar på det. De bidrag du får är underhåll och barnbidrag. Inga andra. Soc kan du nog glömma, de kommer kräva att du säljer huset. Du får börja jobba! Annars lär du aldrig klara lån och räkningar. Själv hade jag valt att flytta innan jag hamnat hos fogden. För då är det kört att få hyreskontrakt eller få köpa nåt annat.
  • Me o Mike

Ja tyvärr är det mycket man vill här i livet.. Det gäller väl bara att man har tillräckligt med lön så man har råd..

Anonym (slut o led) skrev 2008-03-14 09:54:04 följande:

hur klarar man av att behålla huset som ensamstående mamma med 2 barn ?vill så gärna behålla huset......
Svar på tråden kan man få bostadsbidrag när man bor i eget hus o har miljon lån?som ensamstående mamma