Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

    ~Majmammorna från 2006 pratar vidare 13.0~

    Välkommen Sofanda..

    Här har iaf Ebbisen vuxit på sig en hel del för att vara henne..
    Hon lyckades spräcka 10kg-strecket någonstans efter 18månader, men efter en tredje magsjuka som slutade på akuten för hon fick akut vätskebrist så hade hon gått ner allt o lite till.. Vägde typ 9,9kg då vid 20mån..
    Fast sen har hon börjat äta liiiite bättre efter hon blev bra, och äter nu faktiskt för det mesta på dagis oxå så då hade hon lyckats gått upp allt hon förlorat så hon hamnade på "sin kurva" igen!
    Jättekul, för hon är så kinkig med mat annars.. Är väl nästan 10,9kg och 82cm för två veckor sen! Kyss
    Här är det tutte fof, mest för hon har vart så kinkig och vägrar äta allt som är kletigt typ.. Ingen gröt, sås, mos eller dyl.. Måste vara "ren mat", bara pasta med köttbullar eller korv, kan mx blanda i en matsked köttfärssås tex.. Som tur är så äter hon faktiskt lite välling oxå! Så jag får faktiskt sova ut ibland! Men det brukar hon oftast vägra äta från mig (hon vet ju att jag har annat)..
    Som Ekorren säger, det är sååå skönt att fortfranade amma när de är sjuka iaf.. *LER* Men börjar känna att jag vill sluta snart.. Dels för att hunnit att ha ett uppehåll innan det tar sig med ett litet syskon (om man hinner dvs ), dels för att hon är såååå tuttig (och mammig då) just nu! Det är lite jobbigt att hon sliter i tröjan o så direkt när man ses efter dagiset o så.. Fundersam
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    MansonDust skrev 2008-03-31 18:37:08 följande:
    Nemen tack igen !
    Meeh, nu blir jag ju avis ju..
    Men kul att ni prickat så bra på en gång.. *ler* Hahaa..
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Usch.. *gråter*
    Jag och min storasyster var med våran mamma till Löwenströmska igår, för mamma är dålig..
    Min mamma är alldeles gulaktig i huden och har jätte gula ögonvitor.. Har förhöjda levervärden så de röntgade hennes lever o så igår då, hon fick provsvar idag..
    Hon skulle berätta så fort hon fick veta något men har fof inte sagt något till oss tjejer utan vi fick bara ett sms där hon skrev att hon ska till Danderyds sjukhus imorrn (på en lördag ) och hon behövde prata med oss innan, så vi ska dit ikväll.. Gråter
    Min mamma..


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Tack för allas omtanke..
    Det värmer ska ni veta!
    Är nyss hemkommen från mamma, har bara lagt lilla Ebbisen sen satte jag mig här för att rensa hjärnan lite..
    Jag och min storasyster o lillasyster åkte allihopa dit och fick ett väldigt jobbigt besked, sen var vi alla ut och åt mat på kinarestaurang som mamma bjöd på, hon orkade inte göra mat.. Så det har vart liiiite trevligt att umgås alla trots denna situationen.. :-/
    Men iaf...
    Min älskade mamma har tumörer i sin lever, mer än så vet vi inte än! Hon ska åka in imorrn efter att hon ätit frukost, min storasyster o systerson sover där iaf..
    (Jag och mina systrar och även vår mormor har alla sagt att vi donerar en bit av vår lever OM det så skulle krävas och någon av oss skulle passa iaf..)
    Men som sagt hon ska på undersökning imorgon så de ska kolla hur stor omfattning det är och hur det kan behandlas.
    Sen är det väldigt viktigt att detta ska kollas så fort som möjligt så inte hennes gulsot blir allvarligare för då kan hon dessutom få hjärnskador.. Skrikandes
    Min lilla mamma är nu ännu magrare och kanske kommer dö.. Usch, det här är inte alls kul.. Gråter
    Men som mamsen säger -vad ska jag göra? det är bara att acceptera läget och sen så vet jag ändå inte så mycket om det här nu, så jag tänker inte ta ut något i förskott!
    Hon är så stark, jag försöker tänka och resonera som hon gör just nu..
    Vi får helt enkelt se...


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Hej tjejer och GRATTIS till Moa..

    Idag har mamma gjort en gastroskopi där de har lagt något slags nät så gallan kan komma ut, hon har nog en tumör i vägen där så det är därför hon fått gulsoten..
    Sen har hon gjort en leverbiopsi som hon nog får svar på imorgon då hon inte är så drogad, så hon vet vad de säger..
    Jag var där hela dagen i förrgår, var med på lite undersökningar.. Skönt att få lite tid tillsammans med henne utan barn som springer omkring och distraherar..
    Men hon förbryllar läkarna! Hon har ju inte ont alls och de hittar inga tumörer någon annanstans.. Det är tydligen jätteovanligt att det börjar just i levern, det brukar sprida sig dit annars och man brukar få jätteont i magen, typ som när man ska föda barn..
    Skönt att hon inte lider iaf, sen får vi se hur allt ser ut sen..
    Lite overkligt är det fof, men man tar ju en dag i taget..

    Nä, nu pratar vi om något roligare!
    Försöker shoppa presenter till barnen här!
    Min lillstrumpa blir ju 2 den 5e maj och (bonusdottern) Vanja blir 3år den 30e april..
    Men det är lite svårt när det är just denna månad som man har lite mindre pengar då gubben byter jobb den 28e..
    Sen i maj så blir det mer pengar istället!
    Men just nu när presenter ska shoppas så är det knapert och gubben klippte mitt kreditkort förra veckan.. Ledsen
    Fast jag gjorde ett klipp nyss tycker jag..
    www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=6246...
    Eftersom vi har en trehjuling här hemma till storasyster så tyckte vi att det kändes lite onödigt att köpa en till helt ny, men det känns för tidigt att köpa en större cykel till Vanja oxå, för båda barnen är ganska så små o korta iaf.. =)


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Nu har tyvärr mamma fått pankreatit, bukspottkörtelinflammation för de råkade "rispa lite" där när de tog ett prov från levern, så nu har hon ju lite ont på grund utav det istället..
    Men hon ligger ju inne..
    Så hon har feber och dropp, hon tycker det är jobbigt att inte få äta..

    Auktionen funkade igår kväll..
    Det är iaf en sådan här trehjuling fast för 156kr bara..
    http://www.babyland.se/3-hjuling-kettler-med-stang_x_EB16024.aspx


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    lillajag82 skrev 2008-04-25 23:13:28 följande:
    du det tror jag
    Jaså? Det lät ju positvt, på G in säkert då?! *lycka till*

    *Viskar*
    Nu har vi lyckats, det blir småsyskon till årskiftet om allt går vägen.. Måste ju bara få säga till "någon", vill ju berätta för hela världen typ..
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    lillajag82 skrev 2008-04-26 03:09:58 följande:
    ne ingen som kommit ännu haft värkar hela dagen men avtog lätt vid 01 tiden sovit nu mellan 02-03 rätt skönt men vaknade av en värk trodde hela kroppen skulle dela på sig så nu sitter jag här vid datorn igen..men nu har slemmisen börjat lossa oxå alltid något 2 sista besöken på toa har de varit lite slemmaktigt på pappret..mina värkar i ryggen känns som om jag får någoniting hett på mig eller att jag får typ en het platta upptryckt på ryggen. inge skönt alls
    Åhh vad kul!! =)
    Hoppas det är på g "på riktigt" nu så du slipper vänta fler dagar..
    Själv borde jag sova, men jag är hungrig och mår illa så jag vet inte vad jag ska äta.. Sen är jag konstigt nog för pigg, suck!
    Blir massa kalasande imorrn..
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Tack alla!
    Det känns väldigt overkligt men såå kul..
    Vet faktiskt inte exakt när det är beräknat då mina två senaste menscykler var långa, men någonstans emellan 30dec- 4jan skulle jag tippa på..
    Hoppas ju oxå på början på året men är glad bara man får en bebis lixom.. *S*
    Haha, tänk att jag skulle få rätt, jag har sagt till sambon hela tiden att det blir nog barn när de blir två o tre år och sen får vi en liten 09a i början..
    Så man får väl se då.. =)

    Grattis "Lillajag"!!
    Så kul med bebis.. Fick snusa på en fem veckors liten pojke idag, så söt..


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    Ett stort grattis till Lilla jag!
    Såå fint namn oxå..

    Tack åter igen för alla grattis, känner mig nu supergravid då jag har megasvullen o stor mage redan hoppas iaf det blir en 09a för annars blir det i slutet på december, undviker väl helst det OM man kan då..


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ~Majmammorna från 2006 pratar vidare 13.0~