Hur man tackar nej till alkohol utan att avslöja sig?
Jag är lite fundersam hur jag ska kunna tacka nej till alkohol utan att bli avslöjad att jag är gravid.
Många tycker säker inte det är något problem, men vi är ett tjejgäng som umgås ofta. Ungefär en gång i månaden träffas vi och äter middag och dricker vin och det kan ibland bli en hel del vin under kvällen
Problemet är nu att jag är bjuden till en sådan middag snart och även en större fest där samma personer som på middag kommer delta. Om jag tackar nej till alkohol kommer de med en gång avslöja mig, särskilt om jag gör det på båda tillställningarna. Flera i våran bekantskapskrets är gravida och de väntar ju bara tills det är min tur... Min enda desperata utväg får väl vara att lämna återbud för att slippa bli påkommen, men hur kul är det?!
Som ni förstår vill jag inte på något sätt avslöja min graviditet på så tidigt stadium utan åtminstonde vänta till 12:e veckan (är nu i 5:e).
Finns det några vattentäta, vita lögner? Jag kan inte gå på att jag har urinvägsinfektion och äter antibiotika, det köper som aaaaldrig!
Jag hoppas på många tips från er