• Analoga

Stryker ni kläder och manglar lakan?

Jag gör så att när jag tvättar kläder och sängkläder så hänger jag dem på torklina och när de torkat så viker jag ihop fint och lägger undan. Jag stryker aldrig kläder eller sängkläder, manglar inte heller. Tycker det är så onödigt. Min svärmor däremot stryker kläder och manglar sängkläder. Visst - det kanske blir extra bra men jag tycker fortfarande det är ett onödigt arbete.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Stryker ni kläder och manglar lakan?
  • WimZy

Nej, jag varken stryker eller manglar. Tror att det är den äldre generationen som gillar att göra sånt.

• Hektor

Manglar sängkläderna för det är så superskönt att sova i :)

Stryker gör jag innan jag ska ha ett visst plagg.

• Wind Up Toy

äldre generationen.. *pytt*

stryka kläder slutade jag med när jag hade bott ensam 1 år... blev för stora högar med sånt som skulle strykas.. hehehe

men manglar lakan & handdukar gör jag än...
    från början var det hemifrån.. sen för att man levde compakt så alla handdukar och lakan skulle gå in i skåpen... nu gör jag det för det e så himla gott att sova i manglade lakan... men sen jag började plugga igen är tiden dyrbar så nu gör jag det inte varje vecka direkt...

• jummie

Hade jag haft en mangel hade jag definitivt maglat sängkläderna! Det är en underbar känsla då de är släta o fina

• linus mam

Näe, stryker bara skjortor.

Vid ett tillfälle när tvättmaskinen gick sönder tvättade vi hos mina svärföräldrar. När vi skulle hämta tvätten o vika den osv hade svärmor manglat o strukit allt, tom alla underkläder!

• Wind Up Toy

linus mam skrev 2008-03-14 12:28:42 följande:

Näe, stryker bara skjortor.Vid ett tillfälle när tvättmaskinen gick sönder tvättade vi hos mina svärföräldrar. När vi skulle hämta tvätten o vika den osv hade svärmor manglat o strukit allt, tom alla underkläder!
    hahaha det e SÅN jag kommer bli på "äldre dar" hehe

har lyckats magna min bh en gång.. men det var av misstag...
    stryka underkläder... det har jag nog aldrig gjort medvetet iaf.. hehehe vilken rar svärmor
  • W W

manglar inget o stryker nästintill aldrig något

• Krisselina

Om min sambo ska ha en skjorta på sig vid något fint tillfälle eller whatever, då stryker jag den. Eller så får han stryka den själv. Likaså stryker jag gardiner om jag ska hänga upp nya.
    Annars stryker jag aldrig kläder, eller manglar!

Lita alltid på din intuition
  • skorpionen80

Jag både stryker och manglar och stärker dukar ;) Någon gång hoppar jag över strykningen om jag är väldigt trött, men det blir max var 10:e gång. Har gjort så både när jag bodde hemma och sen jag flyttade hemifrån för 5-6 år sen.

Svar på tråden Stryker ni kläder och manglar lakan?