• LedsenÄngel

Har någon frågat er........?

.....om ni är barnvakt när ni träffar någon på bussen tex? Alltså när du åker med ditt barn.

Vad svarar man på en sån fråga? Va pinsamt det måste vara för den som frågar!Heh...

• Svar på tråden Har någon frågat er........?
  • LillTållon

nej... har inte blivit tillfrågat ngt sånt! men skulle d hända så skulle ja bara svara nä, d e nog mitt eget barn bara för att få se frågarens reaktion

• LedsenÄngel

LillTållon: Haha! Ja de blir väl nåt i den stilen. Det är ju lite komiskt samtidigt som *jag skulle iaf bli lite arg* efter som denne antar att det inte är mitt barn. Därmed att jag är för ung att skaffa barn...

Det märker man ju på blickarna när folk ser magen. Inga leenden iaf..

• guztav06

Nej aldrig!! :D Jag skulle svara: Javisst dygnet runt i minst 18år!! :P

• LedsenÄngel

guztav06: haha, ja de funkar säker oxå bra!

• carroseb

Nej det har jag inte blivit frågad om,men en gång när min son hade börjat på dagis och jag skulle upp och hämta honom så var där en mamma som frågade vem som var mitt syskon för hon tyckte det var så snällt av mej att hjälpa min mamma att hämta min lillebror,sen sa jag att det var min son sen gick hon omvägar när hon fick syn på mej när det hände var jad 22 år idag är jag 25 år mvh Carolina

• LedsenÄngel

carroseb:
    Men herregud! 22 år är väl inte så jätteungt eller? Knäppa människor de finns. PINSAMT!

Känns som om jag kommer hanma i sånna situationer hela tiden
    Jag är ju inte så ung (20) men det känns bara som att jag har den oturen...

• Incredible

haha
    jag fick antonio när jag var 17
    alicia när jag var 19
    i dag är 21, men ser fortfarande ut som 15
    får kommentarer som : åh,är du ute och går med småsyskonen...
    eller: vad duktigt du är med barnen. är du ofta barnvakt?

haha, men det har nog med att jag ser så förbaskat liten ut:)

• LedsenÄngel

Incredible:
    Där ser man. Kanske inte så kul å höra alla gånger?

• MamiMonica

Jo det e ju så, att bara för att man e liten (e 155cm) så tror alla automatiskt att man är ett barn, sen ser jag väl ung ut också.
    .
    Första reaktionen när ja träffa min svärmor (då va jag 19)så ställde hon frågan, vad för slags gymnasie har du sökt till då? haha
    & jag; jag gick ut gymnasie för ett halvår sen, då skämdes hon faktiskt..

Som 19 åring och gravid så tycker man ju att man är vuxen nog att skaffa barn och att bestämma själv hur man gör!
    Men det finns folk som e så fördomsfulla.här är ett exempel
    jag fick uppleva det, då jag väntade Emil, då va det en tjej(ca 15 år skulle ja tro) & hennes mamma, vi va inne på samma affär,& de stirra o viska o peka på min mage,med liksom avsky i blicken, känslig som man va, så blev jag väldigt ledsen o leta upp min pojkvän o berätta det me gråten i halsen, tyvärr hade de redan hunnit ut ur affären då, annars hade han nog sagt till de..
    Fan asså jag hatar sånna människor som e så, förstår de inte att unga mammor e som vilka som helst mammor!!

~*~Glad påsk på er allihop!~*~

• Lia85

MamiMonica
    Precis det råkade jag ut för när jag var gravid. Inne på din sko. Då var jag 15 o höggravid och en mamma o hennes dotter (i minålder) pekade o glodde med en hemsk blick. Kommer aldrig glömma hur ledsen jag blev inombords. De kände inte mig. De visst inte att jag antagligen hade mkt bättre betyg än deras dotter, aldrig va ute, skötte mig "bra" osv, men jag var GRAVID o det är visst en dödsynsd... som dessutom bara "dåliga" flickor blir....

Svar på tråden Har någon frågat er........?