• Småkottarna

Det går inte att säga upp bredbandet på några villkor alls!!!!

Har bredband och hemtelefon hos Telia. Hemtelefonen är bunden ett år, alltså till oktober 2008. Bredbandet är bundet 2 år, till oktober 2009.
    Jag ville säga upp båda då jag knappt använder hemtelefonen och då jag precis ordnat mobilt bredband och laptop.
    Så jag ringde kundtjänst och frågade om det gick trots min bindningstid.

- Ja, hemtelefonen kan du säga upp tidigare, men du får betala en straffavgift på 300 kr.
    x Fine för mig.
    - Men bredbandet går inte att säga upp.
    x Nähe? Inte ens mot en straffavgift som med hemtelefonen?
    - Nej, straffavgiften blir ju då att du får betala din månadskostnad på 279 kr i 1½ år till.

Hur fasen kan de ha det så?? Att man får säga upp en sak mot straffavgift medans det inte går att säga upp en annan sak, inte ens mot straffavgift??

• Svar på tråden Det går inte att säga upp bredbandet på några villkor alls!!!!
  • miniGrynet
    Lioness skrev 2008-03-14 19:36:26 följande:
    Flytta till en plats där du inte kan få bredband alls...!
    Va? Det kvittar ju, man har ju bundit upp sig ändå?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Småkottarna

Men gud, självklart förstår jag att man har bindningstid! Jag menar inte så! Men jag tycker att det är konstigt att man kan säga upp hemtelefonen mot en straffavgift men inte bredbandet. Jag menar, hemtelefonen tjänar ju Telia bättre på än de gör på bredbandet så det är konstigt att de går med på hemtelefonen men inte bredbandet. Har de uppsägning innan bindningstiden gått ut mot straffavgift på hemtelefonen borde de väl ha samma villkor på uppsägning innan tiden löpt ut på bredbandet också? Eller, tänker jag fel?

• Småkottarna
    Lioness skrev 2008-03-14 19:39:25 följande:
    Är det trådlösa BB hos Telia? Kanske kan du förhandla dig kring det då...
    Det trådlösa är inom telia ja, precis som mitt fasta bredband.
  • Småkottarna
    miniGrynet skrev 2008-03-14 19:39:29 följande:
    Tror det är svårt då du antagit ett abonnemang med bindningstid, är nog bara att ha kvar det. Visste du inte att det var bindningstid när du ordnade det andra?
    Nej, tyvärr visste jag inte det. Det var väldigt stressigt och jobbigt när jag ordnade det från början, jag ville bara få bredban och telefon oavsett vad i stort sett. Men har haft både bredband och telefon inom både tele2, glocalnet och andra och har aldrig varit med om det förr. Har kunnat säga upp vilket som när som, med 3 månaders uppsägningstid.
  • Cuthalion

Självklart kan du säga upp bredbandet om du vill men eftersom du bundit upp dig att betala en viss summa så får du betala den i en klump istället för utspritt.

• mjuik

Du får betala av bredbandsavgiften du bundit dig för.
    Det är inte ett dugg svårt.

• Lioness
    miniGrynet skrev 2008-03-14 19:40:16 följande:
    Va? Det kvittar ju, man har ju bundit upp sig ändå?
    Nej, flyttar du till en plats där Telia inte kan leverera bredband så sägs avtalet upp automatiskt.
  • Småkottarna
    mjuik skrev 2008-03-14 19:43:04 följande:
    Du får betala av bredbandsavgiften du bundit dig för.Det är inte ett dugg svårt.
    Det är inte så jag menar. Jag menar inte att låta arg för att jag måste betala bredbandet jag bundit upp mig för. Jag förstår inte bara varför jag får avsluta hemtelefonen och slippa betala för det jag bundit upp mig för, men inte bredbandet? Vad är skillnaden?
  • Småkottarna
    Lioness skrev 2008-03-14 19:44:21 följande:
    Nej, flyttar du till en plats där Telia inte kan leverera bredband så sägs avtalet upp automatiskt.
    Hahaha ja, det var ju ett alternativ! Bara för att!
  • miniGrynet
    Lioness skrev 2008-03-14 19:44:21 följande:
    Ok... Ja, det kanske är lite dyrare än att bara betala klumpsumman.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Det går inte att säga upp bredbandet på några villkor alls!!!!