• Eppe

MyPram och DHL - hur spårar jag paketet?

Nu har jag fått mail att min vagn skickats från MyPram med DHL express. Nyfiken som man är gick jag in på DHLs hemsida för att se om jag kunde spåra paketet och se hur långt det kommit, men har inte lyckats. I mailet har jag följande:

SHIPPER REFERENCE: XXXX
    SHIPMENT#: XXXXXXXXXX

Någon som vet hur vilket nr som ska användas? Och hur spårar man det, finns så många olika sätt att spåra på deras hemsida? Någon som har lyckats med detta?

Ni som har beställt från MyPram, hur lång tid har det tagit för er från att försändelsen har skickats?

• Svar på tråden MyPram och DHL - hur spårar jag paketet?
  • Saki

Åh, vilka problem vi hade med det där. Det var dock INTE MyPrams fel, inte heller DHL:s. Det var istället vårt kära Postverk här i Sverige som sjabblade.

Vi fick info om att DHL skulle köra leveransen ända hem till dörren. Så var dock inte fallet - när tyska DHL levererat paketet över Sveriges gräns, så är det inte svenska DHL som tar över utan vanliga Posten. Och Posten körde inte hem det till vår dörr, utan levererade paketet till det vanliga utlämningsstället (vår tobaksaffär nere på hörnet), men det visste ju inte vi. Nån avi besvärade sig Posten dock ej med att skicka heller, så du kan ju tro hur vi undrade. När jag sökte på DHL:s hemsida kunde jag bara se att paketet lämnat Tyskland och nått Posten i Sverige, men när jag ringde Postens kundservice hade de ingen aning om var paketet var någonstans. Jag var så arg!

Till slut gick jag helt sonika ner till utlämningsstället för att kolla, och jovisst, där hade paketet stått i närmare två veckor. Ägaren var så glad att bli av med den stora försändelsen.
    Postens fel alltså. Morr!

• Eppe

Suck! Kan vara bra att veta. Hur sökte ni på DHLs hemsida?

• Saki

Jag gick in på DHL:s hemsida (den tyska tror jag) och fyllde i ett nummer jag fått i bekräftelsen från MyPram. Kommer inte ihåg vad numret kallades, men det är ju bara att prova de nummer du har fått.

Om du behöver hjälp med hur du söker, så maila MyPram. De är väldigt serviceminded, jag fick svar samma dag när de försökte hjälpa mig att spåra paketet.

Svar på tråden MyPram och DHL - hur spårar jag paketet?