• Tettan

Opereras för bråck

Om några veckor kommer min ena son att opereras för ett bråck som sitter några centimeter ovanför naveln. Det är inte navelbråck, utan ett bråck i bukhinnan.

Någon som varit med om det?

• Svar på tråden Opereras för bråck
  • Lm71

Har egentligen ingen erfarenhet av just den op, men min yngste son har ärrbråck till hö om sin navel, där har bråcket uppstått i ett op-ärr, men jag misstänker att op-metoden är ungefär densamma. Nu är han inte opererad för detta (har även pungbråck) utan vi ska avvakta, får han besvär av det så ska det åtgärdas. I vanliga fall brukar ärrbråck opereras, men då sonen redan genomgått så många op, så väljer man att avvakta. Det vanligaste är (tror jag) att man lägger ett nät över bråckporten, så att inklämningsrisken försvinner.
    Lycka till m liten

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • vicsun

Min ena kille opererade ett akut ljumskbråck då han var 24 dar gammal.. men vet inte om det är samma typ av operation som ni ska göra. Men operationen gick jätte bra och läkningen gick smärtfritt, fri mobilisering efter ett dygn.

Lycka till!

• Ladyvoice

Min 2 åring opererades för ca 1 månad sen för vatten brock i pungen, då gör dom snittet på höger sida några cm under naveln.

Är nog inte precis samma operation men liknande och det är snabba lätta operationer som brukar gå jätte bra!

• Tettan

Tack för all uppmuntran.

Läkaren har berättat att det är en rutinoperation, och att han får åka hem samma dag. Redan efter några dagar ska han kunna gå på dagis igen...

Men man är ju bara en orolig mamma juh....

Svar på tråden Opereras för bråck