Babysim, hur göra när man duschar?
Vart ska man göra av bebisen när man duschar innan man ska bada?
Vart ska man göra av bebisen när man duschar innan man ska bada?
På alla badhus jag varit på så har det funits ikea matstolar som avlastning. Annars kan man ju ha bebisen i famnen. Man duschar ju bara av sig lite lätt innan badet.
antingen i bilbarnstolen (babyskyddet) om du åker bil dit..annars på en handduk på golvet...kan bebisen sitta i matstol så har iaf vårt badhus sånna stolar som babyn kan sitta i
Jag har henne i babyskyddet (bilbarnstolen). Hon istter så hon ser mig hela tiden. OBS! Påklädd annars fryser hon...
Det brukar även finnas barnstolar om du har en större bebis som kan sitta själv
När vi gick på babysim så hade de skötbord i plast som bebisen kunde ligga på medans jag duschade av mig lite snabbt. Man fixade bebisen först och sen en snabbdusch.
På vårt babysim får man skötbäddar man kan lägga barnet på så man själv kan duscha och sen med bebisen
Bilbarnstolen funkar ju när dom är små, men vi bytte vid sju månader och sen blev det jobbigt. Jag duschar hemma, jag duschar bara av sonen på badhuset. Det funkar inte annars. Vi har inga barnstolar, dock skötbäddar i plast, men inte vill han ligga där...
När jag har gått på babysim har dom varit noga med att alla SKA tvätta håret och kroppen innan bad för att dom ska kunna hålla nere klorhalten. (utom bäbisar under året tror jag det var)
Det har då funnits höga barnstolar, badbaljor och skötbädd i plast i duschen och skötbord inne vid basängen.
Hon skirver ju FÖRE, och även då lägger vi barnen på sin skötbädd på golvet invirad i handduk.
I bilbarnstolen eler liggandes på ett liggunderlag som jag också gjorde (beror lite på). Eller som sagt håll i bebisen och duscha....