• Proffset

Fråga ang. färja till Gotland

Har suttit en lång stund nu och stirrat på Destination Gotland och tider för färjan. Slänger ut en fråga här, som förhoppningsvis någon klok kan svara på.

Vi har hyrt en stuga på Gotland i sommar, och bytesdag är lördagar. Vi har bil med oss (två vuxna och en 2-åring) och jag må vara urtrög så här dags på dygnet men för att citera min syster under uppväxtåren; "Jag fattar ingenting". Är det bara VISSA avgångar då man får ha med BIL på färjan?? Eller vad innebär det här jäkla Bil&familje-paketet?? Inte vill jag betala för en stuga från lördag och sedan inte komma dit förrän klockan 02 på natten till söndag?!!!

Hoppas på svar från någon vänlig själ....

• Svar på tråden Fråga ang. färja till Gotland
  • Prillan73

Man fyller ju i vad man vill boka för....personer, fordon.....sen KAN det ju vara så att det är fullt för bilar....men då ska det vara ett kryss över.........hmmmmmmmmmmmm....................

• Ellekan

Alla plus bilen eller vad det är är ju ett billligare alternativ som de har för att fylla de mer inhumana avgångstiderna. Vi har åkt så ett par gånger med barn och det var VEDERVÄRDIGT. Nej, man får åka med bil på alla avgångar så länge det inte är fullbokat.

• Proffset

Okej, tack SNÄLLA! Då ska jag fortsätta att stirra och därefter försöka mig på att boka!

• Elli47

I höstas åkte vi alla+bilen till Gotland, vi for tidigt på morgonen från Nynäshamn och det var inget fel på den resan... vi kom fram till Visby vid 10-tiden tror jag det var. När vi åkte därifrån så for vi till Oskarshamn och då hade vi inte alla+bilen för tiderna passade inte.

• Ellekan

De avgångar som brukar vara alla+bilen på sommaren är ofta sådana där som går kl01 men de kan ju ha ändrat turlistan.

Svar på tråden Fråga ang. färja till Gotland