• strumpan77

Dove lotion med brun utan sol effekt

Undrar om det är ok att använda den eller om det finns nåt ämne som tränger in i huden som är skadligt för barnet?

Nån mer som använder den?

• Svar på tråden Dove lotion med brun utan sol effekt
  • Maddizen

jag använder den, har inte hört det skua va nått farligt

**Karl-Casper 060516**Bebis i magen BF 080703**
  • strumpan77

Ok, vad bra, då gör jag också det.

• jeng

jag använder den också! jag har läst att brun utan sol ska vara ofarligt eftersom det håller sig på hudytan! däremot så skulle man undvika sån spraysolning läste jag på nåt ställe, vet itne varför, om det är för risken att det typ sprayar i slemhinnor osv, så att det tar sig in i kroppen då! det är ju lite mer okontrollerat!!

jag har läst jättemånga här på FL som använder brun utan sol i andra trådar också!!

• Cattis31

Är den bra? blir ni inte ojämt bruna? Jag vill oxå bli av med mitt vita skinn...

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
  • TANKGIRL

jag kan inte leva utan den, den är billig på rusta.

• sammetrocker

Använder den oxå, och det har funkat bra. Blir faktiskt jämnt brun. MEN!!! Tvätta händerna efteråt!!! Jag läste aldrig på förpackningen, så jag är alleles orange mellan fingrarna... Värt att beakta.. Annars funkat fint.

• Cattis31

Men när ni smörjt in er och sen ska tvätta händerna, blir ni inte vita på händerna då men bruna på armarna??? Eller det "smälter" in...?

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
  • mamma mys

man ska var försiktig med armbågar, knän händer o fötter där huden är lite annorlunda där har det en tendens att kunna bli lite för mycket8så man blir orange) man kan då använda bomull o torka så det inte blir förmkt i dessa vecka o gropigheter eller vad man ska kalla det....lika dant vid hårfästes kanten kan man använda lite bomull för att tona ut det så det inte blir som en rand....

• Jesster

Jag använder ofta lotion med BUS-effekt, toppen nu på vintern!

♥ v.23 ♥
  • Syth

Ni som använder brun utan sol, märker ni någon skillnad på effekten nu när ni har alla hormoner i kroppen? Jag har nämligen fått pigmentändringar på mage och bröst, påverkas det av BUS?

• jeng

om man vill ha ne med mer effekt men som ändå blir jättefint jämnt brun så kan jag rekommendera ACOs (apoteket alltså) brun utan sol! Den använder jag hela tiden (är likblek annars) men försöker ta det lite lugnare med den nu när jag är gravid, tar inte hela kroppen osv, eftersom det ju ändå itne direkt syns nu ;)

jag märker annars ingen skillnad jämfört med när jag itne är gravid!!

• Majsan81

Har läst tråden och använder själv dove´s brun utan sol. Är däremot nyfiken på vad ni har i ansiktet. Jag är likblev i ansiktet men vet inte om jag vågar ha lotionen i ansiktet ifall det blir fläckar eller dylikt...

• Pigelinen

jag använder krämen på hela kroppen ink ansiktet och blir aldrig fläckig, älskar den och kan inte leva utan den. Köper alltid på mig ett lager på GeKås.

Tack, gode Gud!!!
  • strumpan77

Cattis31:

Jag smörjer in armarna som vanligt men inte händerna. Sen tvättar jag händerna och torkar mig och sen sätter jag en liten klick på översidan av handen och smörjer in med ovansidorna av händerna mot varandra. Det har funkat jättebra.

Är lite dålig på att förklara men jag hoppas att du förstod ändå...

• jeng

jag har doves, eller acos som ju är starkare!! dove blir ju så väldigt liten brun skillnad! men acos tycker jag blir kanonbra!!! :)

dove har ju en ansiktskräm som motsvarar den dove brun utan sol nu också, så den har jag hemma!!!

det viktiga för att undvika fläckar är ju att inte vra för torr i huden när man smörjer in (man kan för-smörja med någon kräm) och att smörja hela ansiktet, och undvika hårfästet och ögonbrynen om man har ljusa såna!! jag har iaf inga som helst problem med att smörja brun utan sol! kom ihåg att smörj ända bort bredvid öronen och gärna "dubbelhakan" också :P så att man itne får en tydlig skarv mitt på hakan typ!!! jag brukar också i princip alltid smörka ner på halsen och övre delen av bröstet också när jag tar stark färg i ansiktet, så att det ser mer naturligt ut! däremot så är det ju sällan någon som funderar på om man smörkt in händerna osv (dvs hela kroppen) bara för att man är brun i ansiktet!

• Cattis31
    strumpan77 skrev 2008-03-15 13:01:35 följande:
    Cattis31:Jag smörjer in armarna som vanligt men inte händerna. Sen tvättar jag händerna och torkar mig och sen sätter jag en liten klick på översidan av handen och smörjer in med ovansidorna av händerna mot varandra. Det har funkat jättebra.Är lite dålig på att förklara men jag hoppas att du förstod ändå...
    Okej då hajjar jag
  • Majsan81

Då ska jag leta reda på doves brun utan solansiktskräm Tack tjejer!

Svar på tråden Dove lotion med brun utan sol effekt