• xenaa

ta med barnvagn i flyget?

Jag skall resa med ett spädbarn. Kan jag ta med en barnvagn på flyget?

Ja, du kan ta med barnvagn, ihopfällbara vagnar eller barnstol mot en afgift pä SEK 175/EUR 24/GBP 16

Barnvagnar kan ej tas med ut till gaten på Arlanda utan måste checkas in samtidigt med bagage

Ihopfällbara paraplyvagnar påförs INTE avgift.

Visst betyder detta att det inte kostar att ta med sulky vagnar men vanliga vagnar tar de betalt för?

Vill vara säker.

♥LEO♥
  • Svar på tråden ta med barnvagn i flyget?
  • xenaa

ok tack!!

men nu såg jag att det stod att man inte får ha med vagnen ut till gaten i Arlanda. Undra om det gäller om man åker från malmö. jag flyger med sterling

♥LEO♥
  • Michaela83

Köp en quinny zapp, den går som handbagage.. :)
    Den har vi haft när vi rest..

http://www.zapp.quinny.com/

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Baronessan

Jag har flygit med barn vid två tillfällen och båda gångerna fick jag ta med vagnen/vagnarna ända fram tills vi skulle upp i planet (lämnat vagnen/vagnarna nedanför trappan upp i planet), men då har det varit flyg från "lilla" Säve och inte "stora" Landvetter.

• pucken

va? jag behövde inte betala för barnvagnen när jag åkte från arlanda förra sommaren. behövde bara packa som specialbagage.

• Michaela83
    pucken skrev 2008-03-15 07:31:04 följande:
    va? jag behövde inte betala för barnvagnen när jag åkte från arlanda förra sommaren. behövde bara packa som specialbagage.
    Jo men hon menar om hon inte ska checka in den..utan ha den med i kabinen på flygplanet..
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • xenaa

ja alltså vi ska ha med en sulky och jag tänkte om man kunde ha med den i gaten tills man hoppade på planet. får sonen kommer vara 1 år och mkt spring och kan vara bäst att han sitter i vagnen om vi ska kolla lite butiker med o sånt.

♥LEO♥
  • MalinI

PÅ vissa flygplatser har de lånevagnar som man kan ta till gaten som man lämnar där.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • jmmm

finns ofta vagnar att låna på flygplatsen. om man vill ha vagn efter man lämnat in sin vagn som specialbagage vid incheckningen av bagage.
    men om du tänkte kolla i butiker på sturup blir du nog besviken

• xenaa
    MalinI skrev 2008-03-15 08:43:14 följande:
    PÅ vissa flygplatser har de lånevagnar som man kan ta till gaten som man lämnar där.
    jmmm skrev 2008-03-15 08:45:05 följande:
    finns ofta vagnar att låna på flygplatsen. om man vill ha vagn efter man lämnat in sin vagn som specialbagage vid incheckningen av bagage.men om du tänkte kolla i butiker på sturup blir du nog besviken
    aaa ok bra att veta, få se sen när vi väl är på flygplatsen hehe.

alltså är de tråkiga affärer hmmm jaa man får ävl ändå kika med tanke på att man är där nån timme innan så för att fördriva tiden hehe
    ♥LEO♥
Svar på tråden ta med barnvagn i flyget?