• morvern

Symaskin, huskystar E10.

Hoppas nån kan hjälpa mig fort! Symaskinen Husqvarna Huskystar E10, är det nåt att ha?? Jysk har erbjudande på 1,350 kr på den. kosta tydligen runt 4,500 annars. Nån som vet nåt om maskinen?

• Svar på tråden Symaskin, huskystar E10.
  • Wilowa

Den tillverkas i asiatiska fabriker och alltså inte i Husqvarna. Kvaliten är därör troligtvis inte lika hög. I alla fall var det så för några år sedan. har den elastiska sömmar?

• Wilowa

Dessutom undrar jag om ordinariepriset verkligen är så högt! ring en husqvarnabutik och fråga! Då kan du även passa på att fråga om den är något att ha!

• morvern

Hm. kändes inte bra. Den har stretchsömmar. Ser ut som det bara är 16 sorters olika sömmar på den.. Kanske inget att köpa då. Jag syr ju en hel del å behöver kanske en mer "kvalitetsmaskin" som pallar 3-4 tim syande om dagen ;)

• Wilowa
    morvern skrev 2008-03-15 11:22:18 följande:
    Hm. kändes inte bra. Den har stretchsömmar. Ser ut som det bara är 16 sorters olika sömmar på den.. Kanske inget att köpa då. Jag syr ju en hel del å behöver kanske en mer "kvalitetsmaskin" som pallar 3-4 tim syande om dagen ;)
    ja, syr du så pass mycket så ska du nog satsa på en dyrare maskin! Min pappa säljer symaskiner och han är inte förtjust i dessa maskinerna. fast det är några år sedan jag diskuterade detta med honom så jag vet inte, det kan ju ha ändrats. Fast jag vet att maskinerna inte tillverkas här i Svergie. De andra maskinerna som husqvarna tillverkar heter ju nu mer "Husqvarna Viking".
  • morvern

50 olika sömmar stod det visst på sidan... men saknar en sån där snygg avslutningsöm för fållning.
    Tack einstein för snabba o bra svar!

Svar på tråden Symaskin, huskystar E10.