Jobbig 6 åring, någon mer med liknande problem.
Vi har en 6 åring som är så jobbig att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Idag tex är ett bra exempel.
På morgonen så sa jag till honom att idag innan han ska gå på kalas ska han ha städat rummet (ingen jätte röra men bocker på golvet samt en del lego).
Kl 11 så påminde jag honom att han har 2 timmar på sig att städa nu då kalaset börjar kl 13. Sedan dess har han skrikit och gråtit på rummet. Till slut fick han rummet städat i sista sekunden.
Då kalaset är maskerad och han ville vara dracula så hade jag förberett allt med låtsasblod, tänder, cape etc. Precis innan det är dags att gå så säger han att han inte vill vara dracula.
Jaha säger jag , trist för dig för nu är du det då det är vad du har sagt hela veckan och jag har köpt alla grejer och strykt och tvättat så du har allt färdigt.
Jag har inte sagt det hela veckan säger han....då blir jag riktigt arg. Hur otackasmmma är era 6-7 åringar. Vad gör jag för fel???
Liknande situation var det förra helgen då vi skulle gå på musikal och precis innan vi ska åka vägrar han, gråter och skriker. Vilket resulterar i att vi inte kom iväg och jag som sett fram emot att se musikalen fick heller inte gå. Jag är så trött på honom och hans fasoner att jag inte har ngn lust att umgås med honom alls.
Han vägrar städa rummet även om vi har ett system att om man inte städar så får han inte spela TV spel och på lördagar ska rummet vara tipptopp innan man får lördagsgodis (denna lördagen innan kalaset) men det är alltid en kamp. Han vägrar, skriker och gapar och gråter. När lillebror på 4år städar sitt rum och får sitt godis blir han ännu argare.
OBS jag ger inte med mig, om han inte gör som jag säger (ex städar rummet eller plockar upp efter sig) så blir det inget godis/kalas/lördagsmys/TV spel/Film (eller vad det nu kan vara). Han är såååå envis