• jasmina

3 månaders vaccin..???

Min flicka har en bokad tid för sin 3 mån vaccin nästa vecka.

Och jag vet faktiskt inte om jag vill att hon ska få den, efter att ha hört både det ena och det andra..

Hon har redan kolik och hon är väldigt gnällig ledsen av sig, jag vill inte att hon ska utsättas för biverkningar på allt det...

Lite synpunkter vore trevligt.??

Även för och nackdelar, så man inte gör fel val?

Vore tacksam!!

• Svar på tråden 3 månaders vaccin..???
  • Smilla96

nyfiken på vad du har hört, min flicka ska få samma veccination på tisdag och jag har inte hört nåt särskilt

• Ankiz

Båda mina är vaccinerade enligt programmet och jag har då inte märkt något... Hur pigga och glada som helst efteråt! Min minsting var också väldigt missnöjd som liten men det blev verkligen inte värre efter sprutan.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • Lily38

Min son påverkades inte alls av den sprutan. Ingen feber el gnällighet el sämre i magen...Vad är det för biverkningar du är orolig för?

• Emma98

Min son fick 3 mån vaccinet i onsdags o han mådde bra förrutom en liten febertopp samma kväll men han fick panodil innan han somnade. Var faktiskt till o med lugnare den kvällen än vanligt. När han precis fick sticket skrek han till men efter 2 min av lite skrik var han lugn o somnade sen. Nu är det nog olika hur dom reagerar men det brukar gå bra. Det här är mitt femte barn och det har gått bra alla gånger. Men den lilla febern på kvällen har 4 av 5 fått. Men alla fick panodil på kvällen i fall de skulle ha ont. Lycka till

• jasmina

jag har hört allt från feber, allergiska reaktioner, ökad risk för psd. bland annat!

Smilla96 skrev 2008-03-15 16:33:19 följande:
    nyfiken på vad du har hört, min flicka ska få samma veccination på tisdag och jag har inte hört nåt särskilt
  • jasmina

men min lilla tjej krånglar med mat, äter ytterst lite. Är också orolig att om hon får feber att hon inte kommer äta alls..

• Emma98

Om det är så att hon får feber o inte äter alls så brukar febern inte hålla i sig mer än första kvällen o det kan hom ju klara. Men det behöver ju inte heller bli så.

• Im Fabulous

Vad är det man vaccinerar mot?

• Lily38

Men febern sitter inte i länge om hon nu får det. O sen finns det ju panodil att ge så att febern lindras. så det behöver du inte vara orolig för...tycker jag då.

• MikaW

min tjej har fått vaccin 2ggr hittills och det har gått jättebra! inga biverkningar alls!

• Lily38

Im Fabulous skrev 2008-03-15 16:48:12 följande:

Vad är det man vaccinerar mot?
    Difteri (äkta krupp), Hib (orskar bla hjärnhinneinflammation) o polio.
  • Saaaraa

Min dotter hade ont efteråt så hon blev helt hysterisk. Gav alvedon och så fort den verkade så var hon glad och pigg. När det började släppa gav jag henne en alvedon igen. Dagen efter var likadan.

• LadyWillow

Det är väldigt viktigt att ta reda på fakta och inte gå på lösa rykten. Gå in på folkhälsoinstitutets hemsida, där kan du läsa på om vaccinationer. Difteri Hib och Polio är rikigt allvarliga sjukdomar som skördor liv och gör folk handikappade i länder där de inte har tillgång till vacciner!

• cec

Tips - oroa dig inte! Gör det som känns bäst för dig. Min lilla tjej brydde sig inte ens att hon fick den.

Jag håller även med LadyWillow - lyssna ej på rykten läs på och besluta sedan.

Svar på tråden 3 månaders vaccin..???