• Gumlan

fins det INGEN mascara som böjer upp hopplösa ögonfransar??

Min ögonfransar står rakt ner, har testat att böja dom, nopp, dom kan va böjda nån minut sen börjar dom sloka igen. men det fins ju 1000 tals mascaror som SKA fixa detta Ändå har jag än inte hittat en enda HJÄLP MIG!!!!

• Svar på tråden fins det INGEN mascara som böjer upp hopplösa ögonfransar??
  • Ugglans mor

Gumlan:
    Bara så du vet. Du är inte den enda.. Här är en till med samma problem.
    Så nu har jag slutat böja dem, vad ger det att jag engagerar mig i det när den enda som får se dem böjda är spegeln

• Gumlan

visst är de sååå pissigt Ögonfransar gör faktiskt sååå mycket för utseendet :-O Tänker alltid på om någon har långa uppåtböjda fransar *suck* VILL OCKSÅ!

• Vroooooom

Jag har testat massor med olika mascaror men ingen rår på mina ögonfransar. Däremot hjälper det att värma ögonfransböjaren innan jag använder den.

• Ugglans mor
    Vroooooom skrev 2008-03-15 20:42:25 följande:
    Jag har testat massor med olika mascaror men ingen rår på mina ögonfransar. Däremot hjälper det att värma ögonfransböjaren innan jag använder den.
    Hur värmer du den då?
  • Vroooooom
    Ugglans mor skrev 2008-03-15 20:43:36 följande:
    Hur värmer du den då?
    Jag håller den under varmt vatten.
  • Miu

Det finns en lösning tjejer.....bam..bam..bam..bam......vattenfast mascara....

• Okaa san

haha, ja du jag tar först böjen ocjh böjer, smetar på mascara, och sedan böjer när de har torkat så att säga. ta sedan lite hårspray (på låångt hål) och spraya just över fejjan. de håller. tro mig.

de finns inte MIRAKELMASCARA som böjer fransar.

• studentbruttan29

om du fönar ögonfransböjaren nååågra sekunder bara så blir det fint böj sen..precis som kändisarna gör.
    akta så du inte bränner dig bara..

• iii

Jag har samma problem. Det som fungerar absolut bäst är att använda vattenfast mascara och böja med ögonfransböjaren EFTER att mascaran har torkat lite. Då håller det kanonbra!

• Spartacus

jag har avskavda ögonfrallor som sticker åt alla håll på en ögat eftersom jag bara kunnat sova på vänster sida i nästan hela graviditeten, det du!

mina ögonfransdreads smörjer jag in men tjockt lager mascara och kammar flera lager åt SIDORNA... att böja upp fransarna ger iofs en gullegull-effekt som gör att ögonen tindrar..

men prova att kamma frallorna åt sidorna istället, då böjer dom sig automatiskt lite uppåt samtidigt som du får en mer kattöge-blick... grr!

Svar på tråden fins det INGEN mascara som böjer upp hopplösa ögonfransar??