Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

Jobbar på Neo

mei:

Något som jag tyckte var jobbigt, var att jag inte kände att jag fick bestämma över mitt barn. Många gånger sa personalen att "det har du inget att säga till om, det är det läkarna som bestämmer". Det sårade mig mycket, då det faktiskt är MITT barn och det är jag som bestämmer. Jag kan ta mitt barn och gå därifrån om jag vill och ingen kan hindra mig. Jag gjorde ju inte det, men jag tycker inte att de borde säga så. Även om det nu _är_ så att läkarna "bestämmer", så kan man formulera sig annorlunda. Man känner sig ändå inte som en riktig mamma när man inte får plocka ut sitt barn ur kuvösen när man vill, inte får ha barnet på rummet (förrän man ska hem typ) och inte ammar, som man bör. Tyckte överhuvudtaget att det var jobbigt att behöva fråga om lov för allt. 'FÅR jag mata mitt barn nu?'

• MsBeauty

när vi var i Lund och sonen nyss var född, var det flera i personalen som sa "Jaha, så din son är född i v. 24. Men var han verkligen planerad, du som är så ung". Det är INTE kul att höra sånt, samma dag som man fått ett barn i vecka 24. Så sånt ska du Inte säga.

Svar på tråden Jobbar på Neo