Hur tar jag livet av mina akvariefiskar?
Ja, en ganska stygg fråga men så här är det i alla fall;
Vi har ett stort akvarium och vill inte ha det kvar längre, det tar plats och vi har inte tid eller ork längre ( bebis efter bebis gör sin entré i familjen )
Jag förstår ju att man kan spola ner dem i toaletten eller så men det verkar ju brutalt så jag undrar om det finns något medel man kan hälla i akvariet så de dör snabbt och smärtfritt, liksom?
Det är inte såå många fiskar kvar nu, då jag köpte några nya fiskar för ca 6 månader sedan och de drog med sig någon sjukdom.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-18 20:12
Jag HAR alltså försökt att ge bort dem.
Jag har haft annons ute två ggr och jag har frågat ALLA jag känner men ingen vill ha dem.
Nu är de dessutom sjuka och därmed kan jag ju inte ge bort dem.
Eftersom de är sjuka och jag ändå inte vill ha nya fiskar så undrade jag ju alltså mest hur jag kan bli av med dem så smärtfritt som möjligt.
Och vad det gäller att jag saknar empati... *asg*. Mitt hus var invaderat av myror i somras men jag VÄGRADE ta hem Anticimex för myrorna skulle troligen lida. Jag offrar hellre mitt hus! Så snacka inte med mig om empati för smådjur, tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-18 20:56
Jag skall INTE spola ner dem levande i toaletten, jag lovar!

När vi flyttade forslade vi ju fiskarna i plastpåsar, och när jag skulle stoppa ner dem i akvariet var det en ganska stor Barb som var helt livlös.
Jag gjorde HJÄRTMASSAGE på fisken och försökte chocka igång den genom att doppa den i iskallt vatten. Men den var fortfarande död efter min behandling... Det ni!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-27 22:45
Akvariet är borta nu. Några av fiskarna tvingade jag på en kompis. ( Malen bl a ) Tetrorna och de andra små blev snabbt avlivade av mig. ( Inget kokande vatten, inget diskmedel... )