• beadis

föds man som homosexuell?

Vad tror ni?

eller tycker ni att det är sjukdom?
    om ni inte tycker det, varför?

• Svar på tråden föds man som homosexuell?
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2008-03-22 19:50:14 följande:
    Det är ingen som helst skillnad. Det är ett sexliv vi pratar om, ngt som ingen öht ska bry sig i.Man älskar på samma sätt och har sex på samma vis som miljoner heterosexuella par. Säkerligen en del kristna med i den gruppen.Vem ska bry sig??Free Spirit skrev 2008-03-22 19:34:06 följande:
    To kvinner kan ik ha sex på samme måte som et hetro par..alldeles ik..Glad
  • Tygtiiger

FS: om det enda du gör med din man i sängen är att ligga platt på rygg medan han har sin penis i din vagina så förstår jag vad du menar.

Men oralsex, smekningar, grovhångel och liknande kan samkönade par ägna sig åt. Och det finns en del grejer som samkönade par kan göra som jag och min man INTE kan göra tillsammans - det innebär inte att vårt sexliv är vare sig sämre, bättre eller normalare, det är bara annorlunda. Jag gör inte allt som är möjligt att göra avseende sex heller, jag gör det jag gillar. Precis som jag anser att lesbiska och bögar också gör.

För mig är homosexualitet lika normalt som heterosexualitet eftersom jag har varit omgiven av både homo- och heterosexuella sedan jag var barn. (Nej, de hade inte sex framför ögonen på mig, var inte dum!) Däremot var det en rasande brist på bokstavstroende dumkristna under min uppväxt, så när jag kom till Uppsala för att plugga fann jag mig omgiven av en ovanligt hög andel dårar (Uppsala är ju centrum för en av de evangeliska rörelserna i sverige) och har fortfarande svårt att se fördömande kristna som sammanblandar fakta och religion som varken normala eller särskilt önskvärda, faktiskt. Oavsett deras sexuella läggning och praktik.

• Emmen

Om man hör någon gnälla på homosexuella så är det fortfarande förvånansvärt ofta religiösa personer. Det finns en väldigt svårbegriplig intolerans mot homosexuella människor och deras privatliv, från personer som själva ofta skriker "intolerans" då man ifrågasätter deras förbannade anspråk på att bli tagna på allvar då de kommer dragande med sina religiösa föreställningar i det offentliga livet och i politiken. Samma människor som ofta påstår sig företräda kärlek och fred. Ett jävla hycklande är vad det är.

• elocin
    Zhna skrev 2008-03-21 00:48:02 följande:
    Tja, det beror på!Om det handlar om ren bi-homosexualitet enligt heterosexuell praktis så ser jag inget ont med detta. Penis-vaginal, penis-penis och vaginal-vaginal kombinationer är alla godkända eftersom jag tror på sädens och skötets helgd. Handlar det däremot om sodomi(analsex) så är det däremot ett sjukligt avskyvärd fetischism. Det är nog ingalunda bara heteros som tar anstöt av detta varför jag också tolkar den ortodoxa kristenhetens stämpling av samtliga bi-homosexuella som varande sodomiter som absurd homofobisk fetischism. Promiskuösa förhållanden har jag överhuvudtaget inget övers för.Visst, jag är konservativ av mig men ingalunda ortodox. Och jag tror att ens läggning, om praktiserad inom renhetens ramar i äkta Oldschool Romance stil, är en gåva från den Goda Fadern.MVH Bisexual
    Jag har aldrig hört talas om någon som ser det som du ser det tidigare, finns denna syn i mer organiserad form?
    Mamma till ett mirakel
  • lilja1111

jag vet inte om man föds med sin läggning oavsett vad den är, men inget är fel enligt mig..

• elocin
    markera skrev 2008-03-21 16:42:09 följande:
    För att man i själva frågeställningen markerar att något med homosexualitet är fel. Man frågar inte varför många lever heterosexuellt.
    Jag håller med alla som sagt emot dig! Att vara nyfiken på vilka fördomar/synsätt som finns innebär inte att man tycker att homosexualitet är fel/syndigt/sjukt.
    Mamma till ett mirakel
  • elocin
    presens konjunktiv skrev 2008-03-21 23:07:27 följande:
    Måste sexualdriften och fortplantningsdriften nödvändigtvis höra ihop?
    Jag tror inte det. Jag tror dock det är två drifter med gemensamt syfte, nämligen att få barn. (ja, jag vet att du ställde en retorisk fråga)
    Mamma till ett mirakel
  • beadis
    elocin skrev 2008-03-23 18:05:59 följande:
    Jag håller med alla som sagt emot dig! Att vara nyfiken på vilka fördomar/synsätt som finns innebär inte att man tycker att homosexualitet är fel/syndigt/sjukt.
    Tack...en till som förstår hur jag tänker.
  • 1337

Sjukdom lät ju lite omodernt. Homosexualitet är medfött.

• Tygtiiger

Personligen tycker jag faktiskt att det är intressantare att fråga sig varför så många är heterosexuella. Är det medfött eller inlärt? De flesta verkar förutsätta att det är helt självklart att vara heterosexuell, men jag tror det är lite mer komplicerat än så. Fast det har jag redan redovisat ovan.

Svar på tråden föds man som homosexuell?