föds man som homosexuell?
Vad tror ni?
eller tycker ni att det är sjukdom?
om ni inte tycker det, varför?
Vad tror ni?
eller tycker ni att det är sjukdom?
om ni inte tycker det, varför?
FS: om det enda du gör med din man i sängen är att ligga platt på rygg medan han har sin penis i din vagina så förstår jag vad du menar.
Men oralsex, smekningar, grovhångel och liknande kan samkönade par ägna sig åt. Och det finns en del grejer som samkönade par kan göra som jag och min man INTE kan göra tillsammans - det innebär inte att vårt sexliv är vare sig sämre, bättre eller normalare, det är bara annorlunda. Jag gör inte allt som är möjligt att göra avseende sex heller, jag gör det jag gillar. Precis som jag anser att lesbiska och bögar också gör.
För mig är homosexualitet lika normalt som heterosexualitet eftersom jag har varit omgiven av både homo- och heterosexuella sedan jag var barn. (Nej, de hade inte sex framför ögonen på mig, var inte dum!) Däremot var det en rasande brist på bokstavstroende dumkristna under min uppväxt, så när jag kom till Uppsala för att plugga fann jag mig omgiven av en ovanligt hög andel dårar (Uppsala är ju centrum för en av de evangeliska rörelserna i sverige) och har fortfarande svårt att se fördömande kristna som sammanblandar fakta och religion som varken normala eller särskilt önskvärda, faktiskt. Oavsett deras sexuella läggning och praktik.
Om man hör någon gnälla på homosexuella så är det fortfarande förvånansvärt ofta religiösa personer. Det finns en väldigt svårbegriplig intolerans mot homosexuella människor och deras privatliv, från personer som själva ofta skriker "intolerans" då man ifrågasätter deras förbannade anspråk på att bli tagna på allvar då de kommer dragande med sina religiösa föreställningar i det offentliga livet och i politiken. Samma människor som ofta påstår sig företräda kärlek och fred. Ett jävla hycklande är vad det är.
jag vet inte om man föds med sin läggning oavsett vad den är, men inget är fel enligt mig..
Sjukdom lät ju lite omodernt. Homosexualitet är medfött.
Personligen tycker jag faktiskt att det är intressantare att fråga sig varför så många är heterosexuella. Är det medfött eller inlärt? De flesta verkar förutsätta att det är helt självklart att vara heterosexuell, men jag tror det är lite mer komplicerat än så. Fast det har jag redan redovisat ovan.