Hjälp - jag har hittat en skatt -i byrålådan :-)- Tror jag
Min son är just nu lite intresserad bokmärken - vi köpte en karta till honom i leksaksaffären och då kom jag på att jag har ju en enorm bokmärkssamling hemma hos mina föräldrar.
Jag är född på 60-talet och mellan 1968 och kanske 1973 samlade jag bokmärken. Jag minns att jag fick min farmors gamla samling och av en annan gammal släkting.
Min mor hittade min samling i en byrå i förrådet och den är enorm. Där minns att jag samlade på oklippta kartor och min mor menar att där var nog 100 kartor i cellofan. Jag samlade också på gamla bokmärken och där är en massa väldigt gamla säkert över 200 som åtminstone ser väldigt gamla ut.
Jag hade tänkt skänka alla med varmt hjärta till min 7-åring - men så råkade jag titta på Tradera och fick en liten chock - vissa oklippta kartor hade gått för 400kr. Några gamla bokmärken (sådana jag kan svära på att jag har) hade gått för 900kr.
Nu vet jag inte vad jag skall ta mig till - hur kan det vara värde i bokmärken ? Skall jag strunta i värdet och ge dem till sonen ? Eller är dem inte värda något alls egentligen?